Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 663269

Critical thinking in ethical education


Ćurko, Bruno
Critical thinking in ethical education // Perspektive filozofije / Zagorac, Ivana ; Martinović, Ivica (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2013. str. 66-67 (plenarno, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 663269 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Critical thinking in ethical education
(Kritičko mišljenje u etičkom obrazovanju)

Autori
Ćurko, Bruno

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Perspektive filozofije / Zagorac, Ivana ; Martinović, Ivica - Zagreb : Hrvatsko filozofsko društvo, 2013, 66-67

Skup
22. Dani Frane Petrića

Mjesto i datum
Cres, Hrvatska, 22.09.2013. - 25.09.2013

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
etičko obrazovanje; kritičko mišljenje; moralna svijest; intuitivni mišljenje;
(ethical education; critical thinking; moral consciousness; intuitive reasoning)

Sažetak
In modern educational systems there are increasingly common themes about ethical education. Ethics is philosophical discipline that deals with morality as its subject ; we can say that we deal with moral education, of course, not in terms of manipulation and persuasion in the validity of some authoritarian attitudes, but in encouraging moral conscience. Methods that can boost moral conscience in itself surely must contain critical thinking. Encouraging (or create) the moral consciousness is the path to moral actions of the individual ; it is the way in which an individual takes over himself, power to be master over their own instincts. Moral consciousness allows an individual to think about the consequences of their actions before the action. Acceptance of an ethical attitude or moral judgment without critical thinking certainly leads to dogmatic acceptance of certain untested courts. No matter how accepted beliefs were acceptable and accepted by tradition, if we not had gone with them through our own critical thinking – they are nothing more than mere dogma. Critical thinking, moral education can and should help raise awareness of the moral attitudes of the individual, the formation of the moral argument and finding legitimate moral justification. Likewise, critical thinking is the way to moral maturity ; leading to what Kant called a majority (in terms of using their own mind without the help of someone else.) Discussing this topic we must discuss about the difference between intuitive and moral reasoning.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Filozofija

Napomena
U suvremenim obrazovnim sustavima sve se više govori o potrebi etičkog učenja. Kako je etika filozofska disciplina koja se bavi moralom kao svojim predmetom, navedeni odgoj jest moralni odgoj, naravno ne u smislu manipulacije i uvjeravanja u ispravnost nekih autoritativnih stavova, već u poticanju moralne savjesti. Metode kojima se može potaknuti moralna savjest u sebi sasvim sigurno moraju sadržavati samo refleksiju odnosno poticanje na kritičko mišljenje. Poticanje (ili kreiranje) moralne svijesti jest put prema moralnom djelovanju pojedinca ; ona je put u kojem pojedinac preuzima vlast nad sobom, vlast nad vlastitim nagonima. Moralna svijest omogućava pojedincu da promisli o posljedicama svog djelovanja prije samog djelovanja (akcije). Prihvaćanje nekog etičkog stava ili moralnog suda bez uporabe kritičkog aparata zasigurno dovodi do dogmatskog prihvaćanja određenih neprovjerenih sudova. Ma koliko prihvaćena uvjerenja bila prihvatljiva i tradicijom prihvaćena, ukoliko nisu prošla naše vlastito kritičko promišljanje – nisu ništa drugo nego puka dogma. Kritičko mišljenje moralnom odgoju može i mora pomoći u osvještavanju moralnih stavova pojedinca, formiranju moralnog argumenta i pronalaženju opravdanog moralnog opravdanja. Isto tako, kritičko mišljenje je put k moralnoj zrelosti, put k onome što Kant naziva punoljetnost (u smislu upotrebljavanja vlastita razuma bez pomoći nekog drugog.) Raspravljajući o ovoje temi neizbježno je utvrditi razliku između intuitivnog i moralnog rasuđivanja.



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Institut za filozofiju, Zagreb

Profili:

Avatar Url Bruno Ćurko (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ćurko, Bruno
Critical thinking in ethical education // Perspektive filozofije / Zagorac, Ivana ; Martinović, Ivica (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2013. str. 66-67 (plenarno, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
Ćurko, B. (2013) Critical thinking in ethical education. U: Zagorac, I. & Martinović, I. (ur.)Perspektive filozofije.
@article{article, author = {\'{C}urko, Bruno}, year = {2013}, pages = {66-67}, keywords = {eti\v{c}ko obrazovanje, kriti\v{c}ko mi\v{s}ljenje, moralna svijest, intuitivni mi\v{s}ljenje, }, title = {Critical thinking in ethical education}, keyword = {eti\v{c}ko obrazovanje, kriti\v{c}ko mi\v{s}ljenje, moralna svijest, intuitivni mi\v{s}ljenje, }, publisher = {Hrvatsko filozofsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Cres, Hrvatska} }
@article{article, author = {\'{C}urko, Bruno}, year = {2013}, pages = {66-67}, keywords = {ethical education, critical thinking, moral consciousness, intuitive reasoning}, title = {Kriti\v{c}ko mi\v{s}ljenje u eti\v{c}kom obrazovanju}, keyword = {ethical education, critical thinking, moral consciousness, intuitive reasoning}, publisher = {Hrvatsko filozofsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Cres, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font