Pregled bibliografske jedinice broj: 66322
Obrazovanje : od statusnog simbola do egzistencijalne nužde
Obrazovanje : od statusnog simbola do egzistencijalne nužde // Informatologia, 33 (2000), 1/2; 67-70 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 66322 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovanje : od statusnog simbola do egzistencijalne nužde
(Education : from a status symbol to an existential necessity)
Autori
Šundalić, Antun
Izvornik
Informatologia (1330-0067) 33
(2000), 1/2;
67-70
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
obrazovanje; obrazovanje za poziv; tehnologija; obrazovanje kao socijalna potreba
(education; education for a vocation; technology; education as social need)
Sažetak
Obrazovanje se danas uglavnom shvaća kao obrazovanje za poziv, a sve manje kao potreba za ovladavanjem širokog znanja iz različitih područja. Aplikacija znanosti kroz sofisticiranu tehnologiju počiva na pretpostavci stručne radne snage, a ova je proizvod visokog obrazovanja. Visoko obrazovanje nije više elitistički određeno, jer je masovna primjena tehnologije uvjetovala i masovnost potrebe za visokim stručnim obrazovanjem. Stoga je obrazovanje za poziv dobilo dimenziju socijalne potrebe i egzistencijalne nužde. Treba razlikovati obrazovanje za korištenje tehnologije od onoga za stvaranje i razvoj tehnologije. Dok je prvo dobilo na masovnosti, drugo je i dalje ograničeno na skupinu talentiranih. Ta je skupina kreator brzopromjenljive i spoznajnointenzivne tehnologije kojom se zapostavlja senzibilitet humanog u obrazovanju, a naglašava se tehničko-funkcionalna dimenzija socijalne zbilje. Danas, više no ikada prije, život je društva i njegovih građana vidno ovisan o obrazovanju obrazovanju za poziv. Obrazovanje je jamac budućnosti kako pojedinca, tako i društva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts