Pregled bibliografske jedinice broj: 662542
Ispitivanje konstruktne valjanosti različitih mjera emocionalne inteligencije
Ispitivanje konstruktne valjanosti različitih mjera emocionalne inteligencije // XVIII. Dani psihologije u Zadru - Sažeci radova / Penezić, Zvjezdan ; Ćubela Adorić, Vera ; Ombla, Jelena ; Slišković, Ana ; Sorić, Izabela ; Valerjev, Pavle ; Vulić-Prtorić, Anita (ur.).
Zadar: Zadar: Odjel za psihologiju, Sveučilište u Zadru, 2012. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 662542 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ispitivanje konstruktne valjanosti različitih mjera emocionalne inteligencije
(Investigation of construct validity of various measures of Emotional intelligence)
Autori
Žauhar, Valnea ; Bradić, Sanja ; Takšić, Vladimir ; Benčić, Tina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
XVIII. Dani psihologije u Zadru - Sažeci radova
/ Penezić, Zvjezdan ; Ćubela Adorić, Vera ; Ombla, Jelena ; Slišković, Ana ; Sorić, Izabela ; Valerjev, Pavle ; Vulić-Prtorić, Anita - Zadar : Zadar: Odjel za psihologiju, Sveučilište u Zadru, 2012
ISBN
978-953-7237-34-9
Skup
XVIII. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 24.05.2012. - 26.05.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
valjanost; emocionalna inteligencija kao sposobnost; samoprocjena emocionalne inteligencije ;
(validity; emotional intelligence (ability model); self-perceived emotional intelligence)
Sažetak
Emocionalna inteligencija definira se kao skup sposobnosti koje uključuju prepoznavanje i izražavanje emocija, upravljanje emocijama te korištenje emocionalnih informacija u svakodnevnom životu. U području mjerenja konstrukta emocionalne inteligencije navode se dva pristupa – samoprocjene vlastitih sposobnosti i ispitivanje emocionalne inteligencije testovima uratka. U ovom istraživanju korištena su oba načina mjerenja, a problem ovog istraživanja bio je ispitati konstruktnu valjanost emocionalne inteligencije kroz povezanost emocionalne inteligencije mjerene kao sposobnosti i putem upitnika samoprocjene sa osam faktora višestrukih inteligencija. Kao mjere emocionalne inteligencije korišteni su Test rječnika emocija 35 (TRE-35 ; Takšić, Harambašić i Velemir, 2004) u kojem je zadana podražajna riječ (emocija ili raspoloženje) i predloženo šest mogućih odgovora od kojih je samo jedan točan, te Upitnik emocionalne kompetentnosti (UEK-45 ; Takšić, 2002) sa subskalama Uočavanje i razumijevanje emocija, Izražavanje i imenovanje emocija te Upravljanje emocijama. Kao mjera inteligencije korišten je Upitnik višestrukih inteligencija (UVI ; Takšić i Munjas 2002) koji sadrži osam subskala: verbalna, logičko-matematička, vizualno spacijalna, muzička, tjelesno-kinetička, intrapersonalna, interpersonalna i naturalistička inteligencija. Rezultati ovog istraživanja pokazali su kako su sve subskale, kao i ukupan rezultat, UEK-45 značajno povezane sa intrapersonalnom i interpersonalnom skalom UVI što ide u prilog objašnjenju konvergentne valjanosti i u skladu je s teorijskim polazištima i prethodnim istraživanjima. Također, rezultati ovog istraživanja pokazali su kako su skale UEK-45 slabo povezane sa ostalim skalama UVI što ide u prilog divergentnoj valjanosti ovog konstrukta. Prema rezultatima ovog istraživanja, iako očekivana, nije dobivena povezanost TRE-35 sa skalama intrapersonalne i intepersonalne inteligencije, dok je najveća povezanost bila sa skalom verbalne i logičko-matematičke inteligencije. Nekonzistentnosti u dobivenim rezultatima moguće je objasniti upravo različitim pristupima mjerenju emocionalne inteligencije (kao sposobnosti ili kroz samoprocjene) što će biti diskutirano.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka