Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 662469

Utjecaj neorealizma na hrvatsku kinematografiju 50- ih godina 20. stoljeća


Ilić, Ivana
Utjecaj neorealizma na hrvatsku kinematografiju 50- ih godina 20. stoljeća, 2013., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb


CROSBI ID: 662469 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj neorealizma na hrvatsku kinematografiju 50- ih godina 20. stoljeća
(The influence of neo-realism on Croatian cinema in the 20th century '50s)

Autori
Ilić, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Hrvatski studiji

Mjesto
Zagreb

Datum
26.09

Godina
2013

Stranica
74

Mentor
Labaš, Danijel

Neposredni voditelj
Biondić, Željka

Ključne riječi
neorealizam; film; hrvatska kinematografija; talijanska kinematografija; suvremeni film
(neorealism; film; Croatian cinematography; Italian cinematography; contemporary film)

Sažetak
Neorealizam se kao filmski pravac talijanske kinematografije temelji na kronici života koja je vidljiva u svakodnevnom životu običnih ljudi. Rad analizira utjecaj neorealizma na hrvatsku kinematografiju u razdoblju 50-ih godina prošloga stoljeća, kada su hrvatski redatelji počeli širiti vidike i zavirivati u druge, inozemne kinematografije. Analiza hrvatskih i talijanskih filmova dokazuje utjecaj talijanskog neorealizma na hrvatsku kinematografiju. Pri tome mislimo da se Vjekoslav Afrić, Veljko Bulajić i Nikola Tanhofer razlikuju od drugih hrvatskih autora jer su stvorili značajna djela u kojima su uočeni neorealistički elementi, pa ćemo svoju analizu posvetiti upravo njima. Talijanski autori Roberto Rosellini, Vittorio De Sica i Luchino Visconti glavni su pak predstavnici neorealizma, a značajke njihovih filmova odražavaju se u filmovima hrvatskih autora. Osim sličnosti talijanskih i hrvatskih filmova, pronađene su i razlike koje upućuju na sklonost hrvatskih autora da pronađu svoj stil koji se polako okreće suvremenom filmu, posecive Tanhoferovom filmu.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Danijel Labaš (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ilić, Ivana
Utjecaj neorealizma na hrvatsku kinematografiju 50- ih godina 20. stoljeća, 2013., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
Ilić, I. (2013) 'Utjecaj neorealizma na hrvatsku kinematografiju 50- ih godina 20. stoljeća', diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Ili\'{c}, Ivana}, year = {2013}, pages = {74}, keywords = {neorealizam, film, hrvatska kinematografija, talijanska kinematografija, suvremeni film}, title = {Utjecaj neorealizma na hrvatsku kinematografiju 50- ih godina 20. stolje\'{c}a}, keyword = {neorealizam, film, hrvatska kinematografija, talijanska kinematografija, suvremeni film}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Ili\'{c}, Ivana}, year = {2013}, pages = {74}, keywords = {neorealism, film, Croatian cinematography, Italian cinematography, contemporary film}, title = {The influence of neo-realism on Croatian cinema in the 20th century '50s}, keyword = {neorealism, film, Croatian cinematography, Italian cinematography, contemporary film}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font