Pregled bibliografske jedinice broj: 662469
Utjecaj neorealizma na hrvatsku kinematografiju 50- ih godina 20. stoljeća
Utjecaj neorealizma na hrvatsku kinematografiju 50- ih godina 20. stoljeća, 2013., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 662469 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj neorealizma na hrvatsku kinematografiju 50- ih godina 20. stoljeća
(The influence of neo-realism on Croatian cinema in the 20th century '50s)
Autori
Ilić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
26.09
Godina
2013
Stranica
74
Mentor
Labaš, Danijel
Neposredni voditelj
Biondić, Željka
Ključne riječi
neorealizam; film; hrvatska kinematografija; talijanska kinematografija; suvremeni film
(neorealism; film; Croatian cinematography; Italian cinematography; contemporary film)
Sažetak
Neorealizam se kao filmski pravac talijanske kinematografije temelji na kronici života koja je vidljiva u svakodnevnom životu običnih ljudi. Rad analizira utjecaj neorealizma na hrvatsku kinematografiju u razdoblju 50-ih godina prošloga stoljeća, kada su hrvatski redatelji počeli širiti vidike i zavirivati u druge, inozemne kinematografije. Analiza hrvatskih i talijanskih filmova dokazuje utjecaj talijanskog neorealizma na hrvatsku kinematografiju. Pri tome mislimo da se Vjekoslav Afrić, Veljko Bulajić i Nikola Tanhofer razlikuju od drugih hrvatskih autora jer su stvorili značajna djela u kojima su uočeni neorealistički elementi, pa ćemo svoju analizu posvetiti upravo njima. Talijanski autori Roberto Rosellini, Vittorio De Sica i Luchino Visconti glavni su pak predstavnici neorealizma, a značajke njihovih filmova odražavaju se u filmovima hrvatskih autora. Osim sličnosti talijanskih i hrvatskih filmova, pronađene su i razlike koje upućuju na sklonost hrvatskih autora da pronađu svoj stil koji se polako okreće suvremenom filmu, posecive Tanhoferovom filmu.
Izvorni jezik
Hrvatski