Pregled bibliografske jedinice broj: 662346
Iskorištavanje animiranih likova u oglašavanju igračaka na televiziji
Iskorištavanje animiranih likova u oglašavanju igračaka na televiziji, 2013., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 662346 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Iskorištavanje animiranih likova u oglašavanju igračaka na televiziji
(The exploitation of animated characters in a toy advertising on television)
Autori
Röder, Ines
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
26.09
Godina
2013
Stranica
66
Mentor
Labaš, Danijel
Ključne riječi
animirani i dječji likovi; igra; igračke; televizija; oglašavanje; proizvođači igračaka; reklame
(animated children's characters; game; toys; television; advertising; toy manufacturers)
Sažetak
U ovom diplomskom radu raspravlja se o oglašavanju dječjih igračaka na komercijalnoj televiziji. Komercijalna televizija je uzeta za analizu iz dva razloga: trajanje dječjeg programa je duže na RTL- u i Novoj TV (uzimajući u obzit sadržaj koji se sastoji od nekoliko različitih animiranih serija) nego na HRT-u 2 (i HRT 1), a drugi razlog je taj što se u vremenskom razdoblju dječjeg programa prikazuje daleko više reklama koje su bile i cilj analize ovoga rada. Kako bi se mogli razumjeti podaci dobiveni analizom, potrebno je razumjeti povijest igara i igračaka. Igra je vrlo bitna u odrastanju svakog djeteta kao i igračka kojom se zabavlja. Također je bitno razumjeti i tržište igračaka koje ostavlja oko 80 milijardi dolara u svjetsku blagajnu, a u tome mu pomažu marketinški stručnjaci koji se vode profitom. Prema njima, djeca se nalaze u drugom planu, kao i razmišljanje o posljedicama koje mogu nastati ovakvim tipom oglašavanja. Koliko su stručnjaci usavršili svoje metode oglašavanja, toliko su djeca naučila koristiti se manipulativnim i dokazano učinkovitim načinima dobivanja onoga što žele. Djeca ne shvaćaju da su predmet proučavanja i izučavanja, kako su njihove motivacije, želje i razmišljanja pod mikroskopom ljudi u industriji igračaka. Oglašavanjem pokušavaju izbrisati granice između stvarnosti i televizijskog sadržaja koji djeca prate, uvlačeći se u termine između epizoda animiranih serija. U oglašavanju igračaka ili proizvoda, koji su namijenjeni djeci, koriste likove animiranih serija kao tajno oružje. Analiza reklamnog sadržaja pokazala je da: oglašivači pomoću animiranih serija i filmova manipuliraju djecom i uvlače ih u svijet mašte ; oglašivači reklamnim porukama potiču konzumerizam kod djece ; posjedovanje igračaka stvara osjećaj pripadnosti i popularnosti u društvu.
Izvorni jezik
Hrvatski