Pregled bibliografske jedinice broj: 662200
Odjeci drvorezbarske radionice venecijanske porodice Moronzon na istočnoj obali Jadrana
Odjeci drvorezbarske radionice venecijanske porodice Moronzon na istočnoj obali Jadrana // XIII. Dani Cvita Fiskovića, znanstveni skup Majstorske radionice u umjetničkoj baštini Hrvatske
Orebić, Hrvatska, 2012. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 662200 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odjeci drvorezbarske radionice venecijanske porodice Moronzon na istočnoj obali Jadrana
(The Repercussions of the Venetian Woodcarver Family Moronzon on the East Adriatic)
Autori
Španjol-Pandelo, Barbara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
XIII. Dani Cvita Fiskovića, znanstveni skup Majstorske radionice u umjetničkoj baštini Hrvatske
Mjesto i datum
Orebić, Hrvatska, 04.10.2012. - 07.10.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
porodica Moronzon; drvorezbari
(Moronzon family; woodcarvers)
Sažetak
Djelatnost drvorezbara i slikara iz venecijanske porodice Moronzon zabilježena je u arhivskim spisima na području sjeverne Italije i istočne obale Jadrana od kraja 14. stoljeća do početka 16. stoljeća. Andrija Moronzon na određen je način osnivač drvorezbarske radionice sa sjedištem u Veneciji prisutan u dokumentima u razdoblju od 1367. do 1398. godine. Naime, on je otac trojice sinova drvorezbara, Mateja, Katarina i Lovre, te djed drvorezbara Andreja, Jakova, Gašpara i Franje. Upravo zato ga se, iako mu je brat Ivan također u dokumentima nazvan drvorezbarom, može smatrati rodonačelnikom iznimno aktivne venecijanske drvorezbarske radionice. Većini od navedenih članova dokumentirani su i sačuvani drvorezbarski radovi, a do danas je sa sigurnošću samo Jakovu Moronzonu pripisan jedan poliptih koji se čuva u Galleria dell'Accademia u Veneciji. Brojnost sačuvanih radova varira od člana do člana, pa se tako Andriji očuvala samo jedna oltarna pala, dok je Katarinu, Mateju i Jakovu popis radova, bilo dokumentiranih bilo atribuiranih, daleko bogatiji. U radionici su najčešće drvorezbarili oltarne pale ili antependije, među kojima su rijetki sačuvani u originalu, već u većoj mjeri fragmentarno, te raspela, Bogorodice s Djetetom i korske klupe. U Hrvatskoj se uočio niz umjetnina srodnih drvorezbarstvu Moronzona koje također zaslužuju obradu i inventarizaciju. U prilogu bi se nastojale interpretirati upravo te sačuvane umjetnine za sada anonimnih kasnosrednjovjekovnih majstora na istočnoj obali Jadrana na kojima je jasno uočljivo poznavanje stila i načina oblikovanja drva članova porodice Moronzon.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-3434 - Srednjovjekovna skulptura i slikarstvo Hrvatskog primorja (Vicelja-Matijašić, Marina, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Barbara Španjol-Pandelo
(autor)