Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 661988

Samoregulacija učenja u području pisanja


Nikčević-Milković, Anela; Lončarić, Darko
Samoregulacija učenja u području pisanja // 21. dani Ramira i Zorana Bujasa. Sažeci priopćenja. / Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013. str. 174-174 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 661988 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Samoregulacija učenja u području pisanja
(Self-regulation of learning in the field of writing)

Autori
Nikčević-Milković, Anela ; Lončarić, Darko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
21. dani Ramira i Zorana Bujasa. Sažeci priopćenja. / Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra - Zagreb : Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013, 174-174

ISBN
978-953-175-463-7

Skup
21. dani Ramira i Zorana Bujasa

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.04.2013. - 13.04.2013

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
samoregulacija učenja u području pisanja; kognitivne strategije pisanja; motivacijske/emocionalne mjere samoregulacije u području pisanja.
(self-regulated learning in the field of writing; cognitive writing strategies; motivational / emotional self-regulation measures in the field of writing.)

Sažetak
Cilj istraživanja je bio u prirodnoj situaciji ispitivanja učeničkog pisanja kao oblikovanja teksta ispitati izravne i posredne doprinose motivacijskih/emocionalnih i kognitivnih komponenti uspjehu aktivnosti pisanja te provjeriti jesu li ti doprinosi posredovani korištenjem samoregulacijskih strategija učenja i pisanja. Istraživanje je proizašlo iz modela Zimmermana i Risenberga (1997). Odvijalo se kao fazno ili etapno na 199 učenika. Metode istraživanja uglavnom su bile metode samoprocjena. Provedene korelacijske, regresijske i medijacijske analize u velikoj mjeri potvrđuju poznate spoznaje s područja samoregulacije pisanja. Potvrdili smo očekivanja o pozitivnim učincima odgovornosti, kao strategije samoregulacije, planiranja i samousmjeravanja te provjeravanja i ispravljanja teksta, kao strategija pisanja, na objektivan uspjeh pisanja. Ciljne orijentacije na učenje i one na izvedbu pozitivno su povezane s većinom samoregulacijskih i strategijskih varijabli te objektivnim postignućem pisanja. Vrijednost postignuća u zadacima pisanja, samoefikasnost, očekivanje uspjeha, pozitivne aktivirajuće i deaktivirajuće emocije pozitivno su i statistički značajno povezani s većinom mjera samoregulacije, strategijama i objektivnim postignućem u pisanju. Nizom regresijskih analiza utvrđeno je da spol doprinosi objašnjenju razlika uspjehu u pisanju u korist ženskog spola. Medijacijskim analizama provjereni su izravni i posredni efekti motivac./emocionalnih, kognitivnih i strategijskih varijabli na ishode pisanja i utvrđeno je da ciljne orijentacije na učenje i na izvedbu te vrijednost postignuća u pisanju imaju samo posredne efekte na uspjeh pisanja dok samoefikasnost samoregulacije pisanja ima samo izravne efekte na uspješnost pisanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru,
Sveučilište u Rijeci


Citiraj ovu publikaciju:

Nikčević-Milković, Anela; Lončarić, Darko
Samoregulacija učenja u području pisanja // 21. dani Ramira i Zorana Bujasa. Sažeci priopćenja. / Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013. str. 174-174 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Nikčević-Milković, A. & Lončarić, D. (2013) Samoregulacija učenja u području pisanja. U: Kuterovac Jagodić, G., Erceg Jugović, I. & Huić, A. (ur.)21. dani Ramira i Zorana Bujasa. Sažeci priopćenja..
@article{article, author = {Nik\v{c}evi\'{c}-Milkovi\'{c}, Anela and Lon\v{c}ari\'{c}, Darko}, year = {2013}, pages = {174-174}, keywords = {samoregulacija u\v{c}enja u podru\v{c}ju pisanja, kognitivne strategije pisanja, motivacijske/emocionalne mjere samoregulacije u podru\v{c}ju pisanja.}, isbn = {978-953-175-463-7}, title = {Samoregulacija u\v{c}enja u podru\v{c}ju pisanja}, keyword = {samoregulacija u\v{c}enja u podru\v{c}ju pisanja, kognitivne strategije pisanja, motivacijske/emocionalne mjere samoregulacije u podru\v{c}ju pisanja.}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Nik\v{c}evi\'{c}-Milkovi\'{c}, Anela and Lon\v{c}ari\'{c}, Darko}, year = {2013}, pages = {174-174}, keywords = {self-regulated learning in the field of writing, cognitive writing strategies, motivational / emotional self-regulation measures in the field of writing.}, isbn = {978-953-175-463-7}, title = {Self-regulation of learning in the field of writing}, keyword = {self-regulated learning in the field of writing, cognitive writing strategies, motivational / emotional self-regulation measures in the field of writing.}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font