Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 661981

Samoprocijenjene kompetencije studenata učiteljskog studija za rad s djecom s posebnim potrebama


Nastić, Milena; Kolombo, Marta; Perger, Sandra; Trgovčić, Ena; Skočić Mihić, Sanja; Lončarić, Darko
Samoprocijenjene kompetencije studenata učiteljskog studija za rad s djecom s posebnim potrebama // 1. dani obrazovnih znanosti Kvaliteta obrazovanja - istraživačke perspektive : program i sažeci radova
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2012. str. 47-48 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 661981 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Samoprocijenjene kompetencije studenata učiteljskog studija za rad s djecom s posebnim potrebama
(Teacher study students self-perceived competences to work with children with special needs)

Autori
Nastić, Milena ; Kolombo, Marta ; Perger, Sandra ; Trgovčić, Ena ; Skočić Mihić, Sanja ; Lončarić, Darko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
1. dani obrazovnih znanosti Kvaliteta obrazovanja - istraživačke perspektive : program i sažeci radova / - Zagreb : Institut za društvena istraživanja, 2012, 47-48

Skup
Dani obrazovnih znanosti (1 ; 2012)

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 25.10.2012. - 26.10.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Samoprocijenjena kompetencija ; studenti ; djeca s posebnim potrebama ; inkluzivni razredi
(Self-perceived competence ; students ; children with special needs ; inclusive classes)

Sažetak
Uključivanje djece s posebnim potrebama u redovni sustav odgoja i obrazovanja u Republici Hrvatskoj doživjelo je svoj zamašnjak u posljednjem desetljeću. U realizaciji kvalitetne inkluzije najveći teret je na učiteljima koji bi trebali imati kompetencije za rad s djecom s posebnim potrebama u redovnim razredima. Poznato je da se učitelji ne osjećaju kompetentno i smatraju da im nedostaju znanja i vještine za inkluzivna okruženja. Cilj ovog rad bio je ispitati samoprocijenjenu kompetenciju studenata za rad s djecom s posebnim potrebama. U istraživanju su sudjelovala 302 studenta Učiteljskog studija na Učiteljskom fakultetu u Rijeci i Gospiću koja su u svibnju 2010. godine ispunila upitnik sastavljen za potrebe ovog istraživanja. Eksplorativnom faktorskom analizom na Skali samoprocijenjene kompetencije za rad s djecom s posebnim potrebama dobivena su dva faktora dobrih metrijskih karakteristika: Faktor znanja/poznavanja rada s djecom s posebnim potrebama i Faktor nesigurnosti za rad s djecom s posebnim potrebama. Studenti su neodlučni u samoprocijenjenom znanju/poznavanju rada s djecom s posebnim potrebama (M=3, 25) i procjenjuju se osrednje nesigurnima za rad s njima (M=2, 95). Analizom varijance utvrđeno je da se u samoprocijenjenoj kompetenciji za rad s djecom s posebnim potrebama studenti ne razlikuju obzirom na mjesto studija, a razlikuju obzirom na godinu studija i iskustvo u volontiranju s djecom s posebnim potrebama. Studenti prve godine studija imaju statistički značajno nižu samoprocijenjenu kompetenciju za rad s djecom s posebnim potrebama u odnosu na studente druge i treće godine i osjećaju se manje nesigurnima za rad s ovom djecom u odnosu na studente druge i četvrte godine. Studenti koji su volontirali s djecom s posebnim potrebama procjenjuju se statistički značajno kompetentnijima za rad s djecom s posebnim potrebama. Studenti kompetencije za rad s djecom s posebnim potrebama stječu u jedinom obveznom kolegiju koji slušaju na drugoj godini i dva izborna kolegija na trećoj i četvrtoj godini studija. Studenti koji su odslušali kolegij i koji su volontirali s djecom s posebnim potrebama samoprocjenjuju se kompetentnijima za rad s djecom s teškoćama, što potvrđuje značaj edukacije i stjecanja praktičnih iskustava uključivanjem u volonterske aktivnosti. Ovi rezultati potvrđuju dosadašnja istraživanja i apostrofiraju važnost oblikovanja studijskih programa za jačanje kompetencija studenata za rad u inkluzivnim razredima.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Rijeci

Profili:

Avatar Url Sanja Skočić Mihić (autor)

Avatar Url Darko Lončarić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Nastić, Milena; Kolombo, Marta; Perger, Sandra; Trgovčić, Ena; Skočić Mihić, Sanja; Lončarić, Darko
Samoprocijenjene kompetencije studenata učiteljskog studija za rad s djecom s posebnim potrebama // 1. dani obrazovnih znanosti Kvaliteta obrazovanja - istraživačke perspektive : program i sažeci radova
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2012. str. 47-48 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Nastić, M., Kolombo, M., Perger, S., Trgovčić, E., Skočić Mihić, S. & Lončarić, D. (2012) Samoprocijenjene kompetencije studenata učiteljskog studija za rad s djecom s posebnim potrebama. U: 1. dani obrazovnih znanosti Kvaliteta obrazovanja - istraživačke perspektive : program i sažeci radova.
@article{article, author = {Nasti\'{c}, Milena and Kolombo, Marta and Perger, Sandra and Trgov\v{c}i\'{c}, Ena and Sko\v{c}i\'{c} Mihi\'{c}, Sanja and Lon\v{c}ari\'{c}, Darko}, year = {2012}, pages = {47-48}, keywords = {Samoprocijenjena kompetencija, studenti, djeca s posebnim potrebama, inkluzivni razredi}, title = {Samoprocijenjene kompetencije studenata u\v{c}iteljskog studija za rad s djecom s posebnim potrebama}, keyword = {Samoprocijenjena kompetencija, studenti, djeca s posebnim potrebama, inkluzivni razredi}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Nasti\'{c}, Milena and Kolombo, Marta and Perger, Sandra and Trgov\v{c}i\'{c}, Ena and Sko\v{c}i\'{c} Mihi\'{c}, Sanja and Lon\v{c}ari\'{c}, Darko}, year = {2012}, pages = {47-48}, keywords = {Self-perceived competence, students, children with special needs, inclusive classes}, title = {Teacher study students self-perceived competences to work with children with special needs}, keyword = {Self-perceived competence, students, children with special needs, inclusive classes}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font