Pregled bibliografske jedinice broj: 661981
Samoprocijenjene kompetencije studenata učiteljskog studija za rad s djecom s posebnim potrebama
Samoprocijenjene kompetencije studenata učiteljskog studija za rad s djecom s posebnim potrebama // 1. dani obrazovnih znanosti Kvaliteta obrazovanja - istraživačke perspektive : program i sažeci radova
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2012. str. 47-48 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 661981 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samoprocijenjene kompetencije studenata učiteljskog studija za rad s djecom s posebnim potrebama
(Teacher study students self-perceived competences to work with children with special needs)
Autori
Nastić, Milena ; Kolombo, Marta ; Perger, Sandra ; Trgovčić, Ena ; Skočić Mihić, Sanja ; Lončarić, Darko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
1. dani obrazovnih znanosti Kvaliteta obrazovanja - istraživačke perspektive : program i sažeci radova
/ - Zagreb : Institut za društvena istraživanja, 2012, 47-48
Skup
Dani obrazovnih znanosti (1 ; 2012)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 25.10.2012. - 26.10.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Samoprocijenjena kompetencija ; studenti ; djeca s posebnim potrebama ; inkluzivni razredi
(Self-perceived competence ; students ; children with special needs ; inclusive classes)
Sažetak
Uključivanje djece s posebnim potrebama u redovni sustav odgoja i obrazovanja u Republici Hrvatskoj doživjelo je svoj zamašnjak u posljednjem desetljeću. U realizaciji kvalitetne inkluzije najveći teret je na učiteljima koji bi trebali imati kompetencije za rad s djecom s posebnim potrebama u redovnim razredima. Poznato je da se učitelji ne osjećaju kompetentno i smatraju da im nedostaju znanja i vještine za inkluzivna okruženja. Cilj ovog rad bio je ispitati samoprocijenjenu kompetenciju studenata za rad s djecom s posebnim potrebama. U istraživanju su sudjelovala 302 studenta Učiteljskog studija na Učiteljskom fakultetu u Rijeci i Gospiću koja su u svibnju 2010. godine ispunila upitnik sastavljen za potrebe ovog istraživanja. Eksplorativnom faktorskom analizom na Skali samoprocijenjene kompetencije za rad s djecom s posebnim potrebama dobivena su dva faktora dobrih metrijskih karakteristika: Faktor znanja/poznavanja rada s djecom s posebnim potrebama i Faktor nesigurnosti za rad s djecom s posebnim potrebama. Studenti su neodlučni u samoprocijenjenom znanju/poznavanju rada s djecom s posebnim potrebama (M=3, 25) i procjenjuju se osrednje nesigurnima za rad s njima (M=2, 95). Analizom varijance utvrđeno je da se u samoprocijenjenoj kompetenciji za rad s djecom s posebnim potrebama studenti ne razlikuju obzirom na mjesto studija, a razlikuju obzirom na godinu studija i iskustvo u volontiranju s djecom s posebnim potrebama. Studenti prve godine studija imaju statistički značajno nižu samoprocijenjenu kompetenciju za rad s djecom s posebnim potrebama u odnosu na studente druge i treće godine i osjećaju se manje nesigurnima za rad s ovom djecom u odnosu na studente druge i četvrte godine. Studenti koji su volontirali s djecom s posebnim potrebama procjenjuju se statistički značajno kompetentnijima za rad s djecom s posebnim potrebama. Studenti kompetencije za rad s djecom s posebnim potrebama stječu u jedinom obveznom kolegiju koji slušaju na drugoj godini i dva izborna kolegija na trećoj i četvrtoj godini studija. Studenti koji su odslušali kolegij i koji su volontirali s djecom s posebnim potrebama samoprocjenjuju se kompetentnijima za rad s djecom s teškoćama, što potvrđuje značaj edukacije i stjecanja praktičnih iskustava uključivanjem u volonterske aktivnosti. Ovi rezultati potvrđuju dosadašnja istraživanja i apostrofiraju važnost oblikovanja studijskih programa za jačanje kompetencija studenata za rad u inkluzivnim razredima.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Rijeci