Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 661978

Metrijske karakteristike skale razredne klime u inkluzivnim razredima


Japundžić, Ana; Konjić, Kristina; Skočić Mihić, Sanja; Lončarić, Darko
Metrijske karakteristike skale razredne klime u inkluzivnim razredima // 1. dani obrazovnih znanosti Kvaliteta obrazovanja - istraživačke perspektive : program i sažeci radova
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2012. str. 32-33 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 661978 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Metrijske karakteristike skale razredne klime u inkluzivnim razredima
(Psychometric properties of the scale of classroom climate in inclusive classes)

Autori
Japundžić, Ana ; Konjić, Kristina ; Skočić Mihić, Sanja ; Lončarić, Darko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
1. dani obrazovnih znanosti Kvaliteta obrazovanja - istraživačke perspektive : program i sažeci radova / - Zagreb : Institut za društvena istraživanja, 2012, 32-33

Skup
Dani obrazovnih znanosti (1 ; 2012)

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 25.10.2012. - 26.10.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
razredna klima ; skala ; strukturirane iskustvene radionice ; inkluzivni razredi
(classroom climate ; scale ; structured experiential workshops ; inclusive classes)

Sažetak
Razred je složen sustav unutar društvene zajednice sa značajnim doprinosom razvoju djece s obzirom na vrijeme koje dijete provede u toj okolini. Djeca svoje socijalne vještine u najvećoj mjeri razvijaju u društvu vršnjaka, a upravo te vještine značajan su prediktor uspjeha u životu. Većina razreda danas imaju obilježja inkluzivnih razreda i time je posebno važan razvoj socijalnih vještina djece i stvaranje pozitivne razredne klime. Učinkovit razvoj socijalnih vještina u razrednim okruženjima postiže se provođenjem strukturiranih iskustvenih radionica. Kako bi se znanstveno evaluirala njihova učinkovitost konstruirane su dvije skale. Cilj ovog rad bio je ispitati metrijske karakteristike konstruiranih skala koje ispituju određene aspekte razredne klime, a koristit će se u evaluaciji učinkovitosti programa provođenja strukturiranih iskustvenih radionica. Uzorak ispitanika čine 62 učenika prvih i drugih razreda osnovne škole. Nakon provjere faktorske strukture i pouzdanosti utvrđeno je da Skala emocionalnih doživljaja u razredu nema zadovoljavajućuje metrijske karakteristike i može se koristiti na deskriptivnoj razini. Na Skali ponašanja u razredu dobivena su dva faktora: Faktor socijalno poželjnog ponašanja i Faktor negativnih socijalnih interakcija. Korespondentne skale imaju zadovoljavajuće metrijske karakteristike. Faktor socijalno poželjnog ponašanja opisan je ponašanjima učenika koji slijede razredna/društvena pravila kao što su pristojno ponašanje, čekanje u redu, slušanje učiteljice i pomaganje drugima (alfa=0, 763). Faktor negativnih socijalnih interakcija opisuje ruganje učenika, tuču, loše govorenje o drugima, izbacivanje iz igre i „praviti se važnima“ (alfa=0, 896). Faktori su u statistički značajnoj negativnoj korelaciji. Ukupan rezultat djeteta na ovoj skali njegova je percepcija razredne klime opisana njegovim doživljajem ponašanja suučenika. Ovo istraživanje predstavlja prvi korak u izradi instrumenta za evaluaciju programa strukturiranih iskustvenih radionica koji učitelji mogu provoditi na satovima razredne zajednice kako bi stvorili i održali pozitivnu razrednu klimu te razvili socijalne vještine djece u razredu. Treba istaknuti da navedeno postaje još značajnije u inkluzivnim razredima jer se djeca s teškoćama „spontano marginaliziraju“ ukoliko učitelji ne potiču njihove socijalne interakcije s vršnjacima.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
100-1001677-0880 - Profesionalni razvoj učitelja tijekom inicijalnog obrazovanja i pripravništva (Vizek Vidović, Vlasta, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb,
Sveučilište u Rijeci

Profili:

Avatar Url Sanja Skočić Mihić (autor)

Avatar Url Darko Lončarić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Japundžić, Ana; Konjić, Kristina; Skočić Mihić, Sanja; Lončarić, Darko
Metrijske karakteristike skale razredne klime u inkluzivnim razredima // 1. dani obrazovnih znanosti Kvaliteta obrazovanja - istraživačke perspektive : program i sažeci radova
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2012. str. 32-33 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Japundžić, A., Konjić, K., Skočić Mihić, S. & Lončarić, D. (2012) Metrijske karakteristike skale razredne klime u inkluzivnim razredima. U: 1. dani obrazovnih znanosti Kvaliteta obrazovanja - istraživačke perspektive : program i sažeci radova.
@article{article, author = {Japund\v{z}i\'{c}, Ana and Konji\'{c}, Kristina and Sko\v{c}i\'{c} Mihi\'{c}, Sanja and Lon\v{c}ari\'{c}, Darko}, year = {2012}, pages = {32-33}, keywords = {razredna klima, skala, strukturirane iskustvene radionice, inkluzivni razredi}, title = {Metrijske karakteristike skale razredne klime u inkluzivnim razredima}, keyword = {razredna klima, skala, strukturirane iskustvene radionice, inkluzivni razredi}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Japund\v{z}i\'{c}, Ana and Konji\'{c}, Kristina and Sko\v{c}i\'{c} Mihi\'{c}, Sanja and Lon\v{c}ari\'{c}, Darko}, year = {2012}, pages = {32-33}, keywords = {classroom climate, scale, structured experiential workshops, inclusive classes}, title = {Psychometric properties of the scale of classroom climate in inclusive classes}, keyword = {classroom climate, scale, structured experiential workshops, inclusive classes}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font