Pregled bibliografske jedinice broj: 661962
Upravljanje strateškim marketingom poslovnog subjekta na tržištu energije urbanih sredina
Upravljanje strateškim marketingom poslovnog subjekta na tržištu energije urbanih sredina, 2012., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 661962 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upravljanje strateškim marketingom poslovnog subjekta na tržištu energije urbanih sredina
(Strategic marketing management on energy market in urban areas)
Autori
Radulović, Duško
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
24.05
Godina
2012
Stranica
214
Mentor
Grbac, Bruno
Ključne riječi
tržište energije; marketing; upravljanje; urbane sredine; liberalizacija
(energy market; marketing; management; urban areas; liberalisation)
Sažetak
Važnost energetike u strateškom razvoju urbane sredine čini kariku stabilnosti gospodarskog sustava te pokazatelj neovisnosti i sposobnosti upravljanja vlastitim energetskim potrebama i resursima. Regulacija i trgovina emisijama štetnih plinova predstavlja začetak nove ekonomije energetike i poslovnog sustava koji se temelji na znanju, tehnološkom napretku i održivosti. Istovremeno, liberalizacija tržišta energije predstavlja izazov energetskom poslovnom subjektu, korisnicima energije i urbanoj sredini. Problematika ovog istraživanja odnosi se na utvrđivanje utjecaja strateškog upravljanja marketingom energetskog poslovnog subjekta na liberaliziranom tržištu energije urbanih sredina i uloge marketinga u funkciji usklađivanja razvoja urbanih sredina i njenih energetskih potreba. Temeljem navedene problematike postavljeno je pet pomoćnih hipoteza i temeljna hipoteza koja glasi: znanstveno utemeljenim spoznajama o funkcioniranju novog energetskog tržišta, koje nastaje kao posljedica transformacije i liberalizacije trgovanja energijom i emisijama štetnih plinova, moguće je predložiti model upravljanja marketingom na tržištu energije urbanih sredina. Takva načela potiču konkurentnost i razvoj energetskih tržišta uvažavajući pritom ekonomsko-ekološku održivost urbane sredine. Dobiveni rezultati istraživanja za stolom i na terenu sintetiziraju se kroz devet zasebnih cjelina u kojima se iznose zaključci i determiniraju postavljene pomoćne hipoteze. U konačnici, predstavljeni model pridonosi prihvaćanju pretpostavke da upravljanje marketingom donosi strateške prednosti u poslovanju energetskog poslovnog subjekta na tržištu urbane sredine, čime se značajno podupire strateška uloga marketinga.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
081-1151212-1454 - Strateški marketing - stvaranje identiteta konkurentnog gospodarstva (Grbac, Bruno, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Rijeka