Pregled bibliografske jedinice broj: 661852
Priroda i perspektive koncepcije životnog ciklusa proizvoda
Priroda i perspektive koncepcije životnog ciklusa proizvoda // Tržište : časopis za tržišnu teoriju i praksu, Vol. 4 (1992), Br. 2; 189-202 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 661852 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Priroda i perspektive koncepcije životnog ciklusa proizvoda
(Nature and Perspective in Product Life Cycle Conception)
Autori
Štoković, Ariana
Izvornik
Tržište : časopis za tržišnu teoriju i praksu (0353-4790) Vol. 4
(1992), Br. 2;
189-202
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
životni ciklus proizvoda; ponuda i potražnja; okruženje; agregacija proizvoda; marketing strategija; biološka analogija; evolucijski ciklus proizvoda
(product life cycle; demand and supply; surroundings; product aggregation; marketing strategy; biological analogy; evolutive product cycle)
Sažetak
U radu se razmatra koncepcija životnog ciklusa proizvoda koja se može smatrati najspornijom koncepcijom u marketingu. Pristup istraživanju prirode koncepcije je u svjetlu interaktivnog djelovanja sustava ponude i potražnje, gdje se identificiraju utjecajni čimbenici. Međutim, upravo neuvažavanje prirode životnog cilusa kao varijable ovisne o djelovanju niza utjecajnih snaga čine ga neuspješnim u dvjema najznačajnijim primjenama: u propisivanju odgovarajućih marketing strategija vezanih uz fazu životnog ciklusa i u predviđanju prodaje proizvoda. Nedostaci životnog ciklusa proizvoda nastoje se prevladati alternativnim koncepcijama. Razmatrajući prednosti i nedostatke dviju alternativnih koncepcija: evolucijskog ciklusa proizvoda i koncepcije razvoja tržišta, autor dovodi u pitanje primjerenost biološke analogije na tržišna zbivanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković", Pula