Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 661815

Upravljanje proizvodom u industrijskom marketingu


Štoković, Ariana
Upravljanje proizvodom u industrijskom marketingu // Poslovni Business to Business Marketing / Rocco, Fedor (ur.).
Zagreb: Školska knjiga, 1998. str. 294-315


CROSBI ID: 661815 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Upravljanje proizvodom u industrijskom marketingu
(Product management in business marketing)

Autori
Štoković, Ariana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni

Knjiga
Poslovni Business to Business Marketing

Urednik/ci
Rocco, Fedor

Izdavač
Školska knjiga

Grad
Zagreb

Godina
1998

Raspon stranica
294-315

ISBN
953-0-30319-X

Ključne riječi
industrijski proizvod, totalni proizvod, životni ciklus proizvoda, novi proizvod, politika proizvoda, matrica ocjene položaja proizvoda, životni ciklus industrijskih proizvoda, usvajanje industrijskog proizvoda, žvotni ciklus proizvoda i strategije tržišnog udjela, životni-ciklus-proizvoda-portfolio matrica
(industrial product, total product, product life cycle, new product, product policy, product evaluation matrix, industrial product life cycle and market share strategy, product-life-cycle-portfolio matrix)

Sažetak
Industrijski se proizvodi radi posebnosti industrijskih tržišta razlikuju od proizvoda krajnje potrošnje, ali se i oni mogu promatrati kroz koncepciju totalnog proizvoda kao generički, očekivani, uvećani i potencijalni proizvod. Radi dinamičnih promjena na industrijskom tržištu, koje se u terminima razine prodaje proizvoda mogu ocrtati krovuljom životnog ciklusa proizvoda, prijeko je potreban razvitak novih i usavršavanje postojećih industrijskih proizvoda. Proces zastarjevanja industrijskih proozvoda je nešto duži, što ne umanjuje važnost općenito vrlo rizičnog i složenog postupka razvitka novog proizvoda. U praksi je češći slučaj razmatranja budućnosti postojećih proizvoda, gdje je cjelokupnu proizvodnu liniju moguće ispitati pomoću matrice ocjene položaja proizvoda. Odluka o napuštanju proizvoda donosi se tek ako korektivne aktivnosti ne omogućavaju postizanje prihvatljive razine ostvarenja proizvoda. Jedna od najznačajnijih osnova za donošenje odluka o proizvodu je koncepcija žvotnog ciklusa proizvoda. Oskudnim istraživanjima na području industrijskih proizvoda utvrđeno je da životni ciklusi industrijskih prooizvoda ne odgovaraju potpuno klasičnom obliku životnog ciklusa. Industrijski proces usvajanja, kod kojeg je relevantni subjekt kupovni centar, iznimno je složen i dugotrajan proces koji dovodi do dužeg životnog cilusa. S druge strane, radi tehnoloških promjena postoji tendencija skraćenja životnih ciklusa. Odgovarajuća markatinška strategija se mijenja ovisno o fazi životnog ciklusa, ali je općenito kod onih proizvoda koji se sporije prihvaćaju usmjerena prema razvitku tržišta, a kod proizvoda koji se brže prihvaćaju, na zaštitu od konkurencije. Životni ciklus proizvoda je koristan i u strateškom upravljanju prouzvodom. Kao i ostale metode strateške analize, veću primjenjivost ima u postupku procjene situacije, a manje tijekom razvita, vrednovanja i primjene strategija. Životni ciklus prozvoda vrlo je pogodna osnova za oblikovanje metoda strateške analize veće složenosti, kao što su kombinacija životnog ciklusa proizvoda i strategije tržišnog udjela, te kombinacija životnog ciklusa proizvoda i portfolio matrica nazvana životni-ciklus-portfolio matrica. Time se uvelike prevladavaju ograničenja klasične analize životnog ciklusa proizvoda i stvara korisna informacijska osnova za razvijanje odgovarajućih marketinških strategija u industrijskom marketingu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković", Pula


Citiraj ovu publikaciju:

Štoković, Ariana
Upravljanje proizvodom u industrijskom marketingu // Poslovni Business to Business Marketing / Rocco, Fedor (ur.).
Zagreb: Školska knjiga, 1998. str. 294-315
Štoković, A. (1998) Upravljanje proizvodom u industrijskom marketingu. U: Rocco, F. (ur.) Poslovni Business to Business Marketing. Zagreb, Školska knjiga, str. 294-315.
@inbook{inbook, author = {\v{S}tokovi\'{c}, Ariana}, editor = {Rocco, F.}, year = {1998}, pages = {294-315}, keywords = {industrijski proizvod, totalni proizvod, \v{z}ivotni ciklus proizvoda, novi proizvod, politika proizvoda, matrica ocjene polo\v{z}aja proizvoda, \v{z}ivotni ciklus industrijskih proizvoda, usvajanje industrijskog proizvoda, \v{z}votni ciklus proizvoda i strategije tr\v{z}i\v{s}nog udjela, \v{z}ivotni-ciklus-proizvoda-portfolio matrica}, isbn = {953-0-30319-X}, title = {Upravljanje proizvodom u industrijskom marketingu}, keyword = {industrijski proizvod, totalni proizvod, \v{z}ivotni ciklus proizvoda, novi proizvod, politika proizvoda, matrica ocjene polo\v{z}aja proizvoda, \v{z}ivotni ciklus industrijskih proizvoda, usvajanje industrijskog proizvoda, \v{z}votni ciklus proizvoda i strategije tr\v{z}i\v{s}nog udjela, \v{z}ivotni-ciklus-proizvoda-portfolio matrica}, publisher = {\v{S}kolska knjiga}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {\v{S}tokovi\'{c}, Ariana}, editor = {Rocco, F.}, year = {1998}, pages = {294-315}, keywords = {industrial product, total product, product life cycle, new product, product policy, product evaluation matrix, industrial product life cycle and market share strategy, product-life-cycle-portfolio matrix}, isbn = {953-0-30319-X}, title = {Product management in business marketing}, keyword = {industrial product, total product, product life cycle, new product, product policy, product evaluation matrix, industrial product life cycle and market share strategy, product-life-cycle-portfolio matrix}, publisher = {\v{S}kolska knjiga}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font