Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 661132

O PEDAGOGIJSKOM POJMU ˝OBRAZOVANJE˝


Bašić, Slavica
O PEDAGOGIJSKOM POJMU ˝OBRAZOVANJE˝ // Theleme : časopis za istraživanje edukacije i kulture, 37 (1991), 1; 1-13 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 661132 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
O PEDAGOGIJSKOM POJMU ˝OBRAZOVANJE˝
(ON THE PEDAGOGICAL CONCEPT OF ˝EDUCATION˝)

Autori
Bašić, Slavica

Izvornik
Theleme : časopis za istraživanje edukacije i kulture (1019-7591) 37 (1991), 1; 1-13

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
odgoj; obrazovanje; dijakronijska analiza; sinkronijska analiza; polisemantičnost
(upbringing; education; diachronic analysis; synchronic analysis)

Sažetak
Provodi se dijakronijska i sinkronijska analiza pojmova ˝odgoj˝ i ˝obrazovanje˝. Glavni rezultat istraživanja jest da su i odgoj i obrazovanje višeznačni termini jer mogu biti u logičkom odnosu koordinacije i subordinacije. Ta je višeznačnost više izražena pri uporabi termina ˝odgoj˝. Preskriptivno-programatske definicije ovih pojmova u pedagogiji nemaju za cilj semantički ih odrediti nego imaju primarno ideološki cilj kako bi se potaklo na akciju. I takav je cilj ovih definicija legitiman i uporabiv za potrebe prosvjetne politike. Eksplicitne ciljeve obrazovanja i odgoja, koji iz ovih definicija izlaze, valja razlikovati od implicitnih, stvarnih ciljeva kako bi se oni mogli znanstveno istraživati, što u pedagogiji nije moguće jer se eksplicitni ciljevi a priori drže stvarnima.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Slavica Bašić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bašić, Slavica
O PEDAGOGIJSKOM POJMU ˝OBRAZOVANJE˝ // Theleme : časopis za istraživanje edukacije i kulture, 37 (1991), 1; 1-13 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Bašić, S. (1991) O PEDAGOGIJSKOM POJMU ˝OBRAZOVANJE˝. Theleme : časopis za istraživanje edukacije i kulture, 37 (1), 1-13.
@article{article, author = {Ba\v{s}i\'{c}, Slavica}, year = {1991}, pages = {1-13}, keywords = {odgoj, obrazovanje, dijakronijska analiza, sinkronijska analiza, polisemanti\v{c}nost}, journal = {Theleme : \v{c}asopis za istra\v{z}ivanje edukacije i kulture}, volume = {37}, number = {1}, issn = {1019-7591}, title = {O PEDAGOGIJSKOM POJMU \H{}OBRAZOVANJE\H{}}, keyword = {odgoj, obrazovanje, dijakronijska analiza, sinkronijska analiza, polisemanti\v{c}nost} }
@article{article, author = {Ba\v{s}i\'{c}, Slavica}, year = {1991}, pages = {1-13}, keywords = {upbringing, education, diachronic analysis, synchronic analysis}, journal = {Theleme : \v{c}asopis za istra\v{z}ivanje edukacije i kulture}, volume = {37}, number = {1}, issn = {1019-7591}, title = {ON THE PEDAGOGICAL CONCEPT OF \H{}EDUCATION\H{}}, keyword = {upbringing, education, diachronic analysis, synchronic analysis} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font