Pregled bibliografske jedinice broj: 661132
O PEDAGOGIJSKOM POJMU ˝OBRAZOVANJE˝
O PEDAGOGIJSKOM POJMU ˝OBRAZOVANJE˝ // Theleme : časopis za istraživanje edukacije i kulture, 37 (1991), 1; 1-13 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 661132 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
O PEDAGOGIJSKOM POJMU ˝OBRAZOVANJE˝
(ON THE PEDAGOGICAL CONCEPT OF ˝EDUCATION˝)
Autori
Bašić, Slavica
Izvornik
Theleme : časopis za istraživanje edukacije i kulture (1019-7591) 37
(1991), 1;
1-13
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
odgoj; obrazovanje; dijakronijska analiza; sinkronijska analiza; polisemantičnost
(upbringing; education; diachronic analysis; synchronic analysis)
Sažetak
Provodi se dijakronijska i sinkronijska analiza pojmova ˝odgoj˝ i ˝obrazovanje˝. Glavni rezultat istraživanja jest da su i odgoj i obrazovanje višeznačni termini jer mogu biti u logičkom odnosu koordinacije i subordinacije. Ta je višeznačnost više izražena pri uporabi termina ˝odgoj˝. Preskriptivno-programatske definicije ovih pojmova u pedagogiji nemaju za cilj semantički ih odrediti nego imaju primarno ideološki cilj kako bi se potaklo na akciju. I takav je cilj ovih definicija legitiman i uporabiv za potrebe prosvjetne politike. Eksplicitne ciljeve obrazovanja i odgoja, koji iz ovih definicija izlaze, valja razlikovati od implicitnih, stvarnih ciljeva kako bi se oni mogli znanstveno istraživati, što u pedagogiji nije moguće jer se eksplicitni ciljevi a priori drže stvarnima.
Izvorni jezik
Hrvatski