Pregled bibliografske jedinice broj: 661121
POKUŠAJ KONCEPTUALIZACIJE POJMA ˝CILJ ODGOJA˝
POKUŠAJ KONCEPTUALIZACIJE POJMA ˝CILJ ODGOJA˝ // Theleme : časopis za istraživanje edukacije i kulture, 41 (1995), 1-4; 1-14 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 661121 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
POKUŠAJ KONCEPTUALIZACIJE POJMA ˝CILJ ODGOJA˝
(AN ATTEMPT TO CONCEPTUALIZE THE NOTION ˝THE OBJECTIVE OF ´ERZIEHUNG´˝)
Autori
Bašić, Slavica
Izvornik
Theleme : časopis za istraživanje edukacije i kulture (1019-7591) 41
(1995), 1-4;
1-14
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
odgoj; odgojni cilj; svrha; ideal; normativno i deskriptivno značenje odgojnog cilja
(education; educational objective; purpose; ideal; normative and descriptive sense education objectives)
Sažetak
U radu se polazi tradicionalno-pedagogijskog shvaćanja odgoja kao svršnoracionalne činidbe zrele osobe (odgojitelja) kojom se nastoji/namjerava potpomoći, ubrzati, usmjeriti i poticati razvoj djece i mladih (odgajanika) i u to u onom smjeru koji se u određenoj kulturi i u datim društveno-historijskim prilikama procjenjuje poželjnim i nastoje se uspostaviti temeljna obilježja ˝odgojnog cilja˝ kao teorijskog pojma, koja ga razlikuju glede srodnih pojmova u pedagogijskom terminosustavu. Oslanjajući se, poglavito, na hrvatsku i njemačku filozofijsko - pedagogijsku tradiciju (posebice na Matičevića, Brezinku i Troegera), predložena je opisana definicija pojma ˝cilj odgoja˝, kako bi i ova sastojina pedagoškog polja mogla (i) znanstvenim sredstvima biti istraživana.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija