Pregled bibliografske jedinice broj: 661045
Prikaz metoda za procjenu kroskulturalne ekvivalentnosti na primjeru Upitnika emocionalne kompetentnosti
Prikaz metoda za procjenu kroskulturalne ekvivalentnosti na primjeru Upitnika emocionalne kompetentnosti // Primenjena psihologija, 6 (2013), 2; 101-120 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 661045 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prikaz metoda za procjenu kroskulturalne ekvivalentnosti na primjeru Upitnika emocionalne kompetentnosti
(Overview of Some Cross-Cultural Equivalence Procedures Performed on The Emotional Skills and Competences Questionnaire)
Autori
Takšić, Vladimir ; Bradić, Sanja ; Žauhar, Valnea
Izvornik
Primenjena psihologija (1821-0147) 6
(2013), 2;
101-120
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kroskulturalna psihologija; Upitnik emocionalne kompetentnosti (UEK); eta-koeficijent; konfirmatiorna faktorska analiza
(cross-cultural psychology; The Emotional Skills and Competences Questionnaire (ESCQ); eta-coefficient; confirmatory factor analysis)
Sažetak
U radu su prikazane neke od najčešće korištenih statističkih tehnika provjere kroskulturalnih razlika i sličnosti, odnosno ekvivalentnosti mjernih instrumenata. Uzorak je činilo 4327 studenta (3045 ženskog i 1282 muškog spola) iz 11 zemalja s četiri kontinenta: Hrvatske, Finske, Švedske, Slovenije, Španjolske, Srbije, Japana, Kine, Indije, Argentine i Sjedinjenih Američkih Država. Kao mjera emocionalne inteligencije kroz samoprocjenu korišten je Upitnik emocionalne kompetentnosti (UEK-45) konstruiran po modelu Mayera i Saloveya, a sadrži tri subskale koje procjenjuju sposobnosti uočavanja i razumijevanja emocija, izražavanja i imenovanja emocija te upravljanje emocijama. Tako je eksploratornom faktorskom analizom potvrđena trodimenzionalnost Upitnika, pri čemu je opstojnost dvaju faktora (uočavanje i razumijevanje, kao i izražavanje i imenovanje emocija) neupitna kroz različite provjere, dok je dimenzija upravljanja i regulacije emocija pokazala značajne varijacije u nekima od kultura. Najsnažniji efekt kulturalnog konteksta (eta-koeficijent) se pojavio kao posljedica specifičnosti odgovora u uzorku japanskih studenata, jer se oni značajno razlikuju u prosječnim vrijednostima od „ostatka Svijeta“, kao i po faktorskoj strukturi koja je provjerena koeficijentima kongruencije i različitim indeksima slaganja (AGFI, CFI, NNFI) i pogreške (RMSSR) u konfirmatornoj faktorskoj analizi. U rezultatima studenata deset ostalih zemalja pokazala se puno veća sličnost, negoli razlika u različitim statističkim pokazateljima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka