Pregled bibliografske jedinice broj: 660760
Interkulturalne kompetencije odgojitelja i socijalna distanca
Interkulturalne kompetencije odgojitelja i socijalna distanca // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 62 (2013), 4; 479-494 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 660760 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalne kompetencije odgojitelja i socijalna distanca
(Intercultural Competences of Kindergarten Teachers and Social Distance)
Autori
Boneta, Željko ; Ivković, Željka ; Lacmanović, Tatjana
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 62
(2013), 4;
479-494
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
interkulturalno obrazovanje; odbijanje ankete; odgojiteljice; samoprocjena interkulturalnih kompetencija; socijalna distanca
(intercultural education; survey refusal; kindergarten teachers; self-evaluation of intercultural competence; social distance)
Sažetak
Rad istražuje vezu između samoprocjene interkulturalnih kompetencija i socijalne distance među odgojiteljicama. U uvodnom dijelu rada pojašnjavaju se osnovni pojmovi istraživanja i njihovi međusobni odnosi. Drugi dio teksta predstavlja rezultate empirijskog istraživanja čiji su sudionice bile odgojiteljice u vrtićima na riječkom području (N=225). Ustvrđeno je da su sadržaji interkulturalnog odgoja i obrazovanja nedovoljno prisutni u formalnom obrazovanju odgojiteljica te da se svega trećina smatra osposobljenima za njihovu primjenu u praksi. Ispitanice pokazuju veći stupanj socijalne distance prema skupinama koje doživljavaju kulturno razli čitim u više dimenzija: Albancima i Romima. Zabilježena je i pojava odbijanja ispunjavanja modifi cirane Bogardusove skale socijalne distance, što je pokazatelj nedovoljne senzibilnosti dijela ispitanica za ove teme. Ustvrđena je relativno slaba povezanost između samoprocjene interkulturalnih kompetencija i iskazivanja socijalne distance, što pripisujemo nedostacima dosadašnjeg interkulturalnog obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
115-1301180-0803 - Socijalna integracija i kolektivni identiteti u višeetničkim područjima Hrvatske (Banovac, Boris, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Rijeci
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- MLA - Modern Language Abstracts
- Occupational Safety and Health (NIOSHTIC)
- Pro Quest
- Periodical Acquisitions, EBSCO