Pregled bibliografske jedinice broj: 660315
Javni medijski servis pred digitalnim i globalnim izazovima
Javni medijski servis pred digitalnim i globalnim izazovima // Vjerodostojnost medija - izazovi globalizacije i specifičnosti regiona / Turčilo, Lejla ; Buljubašić, Belma (ur.).
Sarajevo: Institut za društvena istraživanja, 2012. str. 39-58
CROSBI ID: 660315 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Javni medijski servis pred digitalnim i globalnim izazovima
(Public Service Media: Digital and Global Challenges)
Autori
Car, Viktorija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Vjerodostojnost medija - izazovi globalizacije i specifičnosti regiona
Urednik/ci
Turčilo, Lejla ; Buljubašić, Belma
Izdavač
Institut za društvena istraživanja
Grad
Sarajevo
Godina
2012
Raspon stranica
39-58
ISBN
978-9958-598-45-6
Ključne riječi
javni medijski servis, digitalni mediji, globalizacija, HRT
(public service media, digital media, globalization, HRT)
Sažetak
Početkom 20. stoljeća po prvi je put definiran javni medijski servis kao onaj kojemu je zadaća proizvoditi sadržaje koji trebaju informirati, obrazovati i zabaviti javnost. Od tog vremena do danas, definicije informiranja i zabave značajno su se promijenile, ali i metode i pristupi obrazovanju. U pred-internetsko vrijeme, informacije nisu bile dostupne javnosti bez novinara kao posrednika. Danas, novinari prestaju biti samo posrednici, budući da svatko može objaviti informaciju, a mnogi to i čine. Novinarska zadaća je provjeriti ih, analizirati, smjestiti u širi kontekst i istražiti ono što ostaje skriveno. U digitalnom i globaliziranom medijskom sustavu, javni medijski servisi u Europi postali su međusobno vrlo slični kada je riječ o programskim načelima i programskim formatima. Razlikuju se tek u jeziku koji koriste, te sadržajno u povijesnoj, društveno-političkoj, vrijednosnoj ili svjetonazorskoj dimenziji. Zbog razvijene industrije zabave i poplave informacija, javni medijski servis izgubio je utrku s drugim medijima što se tiče brzine i popularnosti. Ipak, ostala mu je ona najvažnija – prosvjetiteljska. Zadaća ovog članka je preispitati kako se, izložena globalnim trendovima, pozicionirala Hrvatska radiotelevizija (HRT) i koje razvojne mogućnosti stoje pred njom s obzirom na promjene i izazove koje se nude u digitalnom medijskom sustavu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
015-0152482-2683 - Metaforizacije političke zajednice u javnom diskursu: Hrvatska i Europska unija (Žanić, Ivo, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb
Profili:
Viktorija Car
(autor)