Pregled bibliografske jedinice broj: 659859
Socijalne kompetencije djece predškolske dobi u dobno heterogenim i dobno homogenim skupinama
Socijalne kompetencije djece predškolske dobi u dobno heterogenim i dobno homogenim skupinama // Psihosocijalni aspekti nasilja u suvremenom društvu – izazov obitelji, školi i zajednici / Šincek, Daniela (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet, Društvo psihologa Osijek, 2012. str. 109-116 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 659859 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socijalne kompetencije djece predškolske dobi u dobno heterogenim i dobno homogenim skupinama
(Social competence of preschool children in heterogeneous and age homogeneus classes)
Autori
Glavina, Eleonora ; Višnjić Jevtić, Adrijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Psihosocijalni aspekti nasilja u suvremenom društvu – izazov obitelji, školi i zajednici
/ Šincek, Daniela - Osijek : Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet, Društvo psihologa Osijek, 2012, 109-116
ISBN
978-953-314-045-2
Skup
Psihosocijalni aspekti nasilja u suvremenom društvu – izazov obitelji, školi i zajednici
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 25.11.2010. - 27.11.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
socijalna kompetencija ; heterogene skupine ; homogene skupine ; djeca rane dobi
(social competence ; heterogeneous group ; homogeneous group ; children of early age)
Sažetak
Dobno heterogene ili homogene skupine? Dilema je koja se javlja kod svih stručnih djelatnika u organiziranju rada i provođenju kurikuluma u predškolskim odgojno obrazovnim skupinama. Praksa je pokazala da svaki od ova dva pristupa ima pozitivnih strana u smislu razvoja djece i njihovih kompetencija. Međutim, ukoliko stavimo socijalne kompetencije u prvi plan većina autora slaže se da heterogene skupine pružaju djeci veće mogućnosti za vježbanje socijalnih vještina, djeca su rijeđe izolirana i socijalno su kompetentnija od djece koja isključivo imaju kontakte s vršnjacima. U istraživanju je sudjelovalo 86 djece koja pohađaju heterogene skupine i 83 djece, koja pohađaju homogene skupine u Dječjem vrtiću Čakovec, u dobi od treće do sedme godine života. Njihove kompetencije mjerene su Katalogom ciljeva učenja pristupom dječjim kompetencijama iz kantona Bern koji se i u našoj zemlji pokazao kao koristan instrument za praktičan rad u skupini. Osobita pažnja posvećena je socijalnim kompetencijama obzirom da je njihov razvoj pokazatelj i emocionalnog statusa i sposobnosti samoregulacije što je preduvjet socijalno uspješnom funkcioniranju u kasnijoj životnoj dobi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija