Pregled bibliografske jedinice broj: 659673
Udžbenik u novoj školi
Udžbenik u novoj školi // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 13 (2005), 1; 50-55 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 659673 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Udžbenik u novoj školi
(The textbook in the modern school)
Autori
Vican, Dijana ; Žužul, Ante
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 13
(2005), 1;
50-55
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
udžbenik ; nova škola ; nastavni plan i program
(textbook ; new school ; syllabus)
Sažetak
Polazeći od udžbenika kao konstrukcijske i sadržajne okosnice odgoja, obrazovanja i nastave, autori raspravljaju o nemogućnosti njegova redizajniranja u odgojno-obrazovnom procesu u kojemu vlada odsutnost kritičkog mišljenja njegovih sudionika. Budući da se odgojno-obrazovna građa propituje u nastavi, jer je nastava inventura ideja, a nastavnik posreduje nezino propitivanje, onda su i nastava, kao simbioza ukupnog obrazovanja, i nastavnik kao rodos obrazovanja, neposredni i nužni sudionici u kreaciji udžbenika. Propitivanje nastavnog plana i programa koji podrazumijeva postojanje udžbenika, prema tome i propitivanje udžbenika, nalazi se na poligonu koji se zove nastava, a kvalitativno restrukturiranje i redizajniranje u djelatnosti onih koji posreduju njegov sadržaj – nastavnika i učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija