Pregled bibliografske jedinice broj: 659602
Odgojna strana udžbenika
Odgojna strana udžbenika // Udžbenik i virtualno okruženje / Halačev, Slavenka (ur.).
Zagreb: Školska knjiga, 2002. str. 127-135 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 659602 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgojna strana udžbenika
(The educational side of textbooks)
Autori
Vican, Dijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Udžbenik i virtualno okruženje
/ Halačev, Slavenka - Zagreb : Školska knjiga, 2002, 127-135
ISBN
953-0-61569-8
Skup
Udžbenik i virtualno okruženje
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 17.05.2002
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
moralni odgoj ; udžbenik ; odgojni dimenzija udžbenika
(moral education ; textbook ; educational dimension of a textbook)
Sažetak
U kontekstu tradicionalnog pristupa odgoju i obrazovanju, odgoj se povezuje s moralom i moralnim odgojem, odnosno odgojem za one vrijednosti koje vode ka društveno poželjnom ponašanju. Za pedagogiju to znači osmišljavanje metodike odgojnog rada koju i udžbenik treba sadržavati. Ako se povećava broj nepoželjnih i neočekivanih ponašanja, to znači da intencionalni odgoj ne ostvaruje svoju svrhu. Razotkrivanje krivca metodom prebacivanja krivnje s jednog odgojno-obrazovnog čimbenika na drugi neracionalan je pothvat koji učvršćuje moralnu krizu, a odgojnu djelatnost glede efikasnosti diskvalificira. Zato se u radu naglašava potrebitost jasnih odgojnih i obrazovnih ciljeva koji trebaju biti jasni i u udžbeniku. Bez jasnoće cilja nema ni legitimnog nositelja društveno poželjnog ponašanja. To postaje, čak i nepritajeno, izvor manipulacije, što je suprotnost humanom odgoju i obrazovanju. Udžbenik valja poslužiti za remoralizaciju društva ako remoralizaciju shvatimo kao preosmišljavanje načina gledanja na život i preosmišljavanje značenja sintagme postati čovjekom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija