Pregled bibliografske jedinice broj: 659593
Kritička etnografija u pedagogijskim istraživanjima
Kritička etnografija u pedagogijskim istraživanjima // Teorijsko-metodološka utemeljenost pedagoških istraživanja / Rosić, Vladimir (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2001. str. 254-265 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 659593 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kritička etnografija u pedagogijskim istraživanjima
(Critical ethnography in pedagogical research)
Autori
Vican, Dijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Teorijsko-metodološka utemeljenost pedagoških istraživanja
/ Rosić, Vladimir - Rijeka : Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2001, 254-265
ISBN
953-6104-37-7
Skup
Međunarodni znanstveni kolokvij ˝Teorijsko-metodološka utemeljenost pedagoških istraživanja˝
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 27.04.2001. - 28.04.2001
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
klasične etnografske metode istraživanja; kritička etnografija; pedagogijska istraživanja
(classical ethnography; critical ethnography; pedagogical research)
Sažetak
Etnografija i etnografske metode se u klasičnom smislu bave opisivanjem stanja i konstrukcijom procesa jedne određene kulture, zajednice, skupine ili institucije , putem direktnog opažanja društvenog ponašanja, odnosno utvrđivanja mišljenja ispitanika. Interpretacija na razini opisivanja najčešće ne uvjetuje teorijski okvir istraživanja. U istraživanjima koja se odnose na multikulturalne i interkulturalne aspekte odgoja i obrazovanja, istraživanje bez teorijske osnove ne uključuje širi društveni kontekst. Nedostatke i dvojbe tradicionalne etnografije i njene istraživačke metode teorije i prakse odgoja potiskuje tzv. kritička etnografija. U ovom radu razmatraju se nedostaci klasične etnografije i potreba kritičnije primjene etnografije i etnografskih metoda s aspekta: a)(ne)mogućnost odvajanja multikulturnih i interkulturalnih problema istraživanja od društvenih koncepcija, b) (ne)mogućnost odjeljivanja metoda istraživanja od teorije i pretpostavki istraživanja, i c)(ne)mogućnosti odvajanja interpretacije od šireg društvenog i kulturnog konteksta istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija