Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 659593

Kritička etnografija u pedagogijskim istraživanjima


Vican, Dijana
Kritička etnografija u pedagogijskim istraživanjima // Teorijsko-metodološka utemeljenost pedagoških istraživanja / Rosić, Vladimir (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2001. str. 254-265 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 659593 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kritička etnografija u pedagogijskim istraživanjima
(Critical ethnography in pedagogical research)

Autori
Vican, Dijana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Teorijsko-metodološka utemeljenost pedagoških istraživanja / Rosić, Vladimir - Rijeka : Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2001, 254-265

ISBN
953-6104-37-7

Skup
Međunarodni znanstveni kolokvij ˝Teorijsko-metodološka utemeljenost pedagoških istraživanja˝

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 27.04.2001. - 28.04.2001

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
klasične etnografske metode istraživanja; kritička etnografija; pedagogijska istraživanja
(classical ethnography; critical ethnography; pedagogical research)

Sažetak
Etnografija i etnografske metode se u klasičnom smislu bave opisivanjem stanja i konstrukcijom procesa jedne određene kulture, zajednice, skupine ili institucije , putem direktnog opažanja društvenog ponašanja, odnosno utvrđivanja mišljenja ispitanika. Interpretacija na razini opisivanja najčešće ne uvjetuje teorijski okvir istraživanja. U istraživanjima koja se odnose na multikulturalne i interkulturalne aspekte odgoja i obrazovanja, istraživanje bez teorijske osnove ne uključuje širi društveni kontekst. Nedostatke i dvojbe tradicionalne etnografije i njene istraživačke metode teorije i prakse odgoja potiskuje tzv. kritička etnografija. U ovom radu razmatraju se nedostaci klasične etnografije i potreba kritičnije primjene etnografije i etnografskih metoda s aspekta: a)(ne)mogućnost odvajanja multikulturnih i interkulturalnih problema istraživanja od društvenih koncepcija, b) (ne)mogućnost odjeljivanja metoda istraživanja od teorije i pretpostavki istraživanja, i c)(ne)mogućnosti odvajanja interpretacije od šireg društvenog i kulturnog konteksta istraživanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Dijana Vican (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vican, Dijana
Kritička etnografija u pedagogijskim istraživanjima // Teorijsko-metodološka utemeljenost pedagoških istraživanja / Rosić, Vladimir (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2001. str. 254-265 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Vican, D. (2001) Kritička etnografija u pedagogijskim istraživanjima. U: Rosić, V. (ur.)Teorijsko-metodološka utemeljenost pedagoških istraživanja.
@article{article, author = {Vican, Dijana}, editor = {Rosi\'{c}, V.}, year = {2001}, pages = {254-265}, keywords = {klasi\v{c}ne etnografske metode istra\v{z}ivanja, kriti\v{c}ka etnografija, pedagogijska istra\v{z}ivanja}, isbn = {953-6104-37-7}, title = {Kriti\v{c}ka etnografija u pedagogijskim istra\v{z}ivanjima}, keyword = {klasi\v{c}ne etnografske metode istra\v{z}ivanja, kriti\v{c}ka etnografija, pedagogijska istra\v{z}ivanja}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }
@article{article, author = {Vican, Dijana}, editor = {Rosi\'{c}, V.}, year = {2001}, pages = {254-265}, keywords = {classical ethnography, critical ethnography, pedagogical research}, isbn = {953-6104-37-7}, title = {Critical ethnography in pedagogical research}, keyword = {classical ethnography, critical ethnography, pedagogical research}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font