Pregled bibliografske jedinice broj: 659568
Freireova koncepcija odgoja i obrazovanja i društvene promjene
Freireova koncepcija odgoja i obrazovanja i društvene promjene // Metodički ogledi, 2 (1991), 2; 117-126 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 659568 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Freireova koncepcija odgoja i obrazovanja i društvene promjene
(Paulo Freire's Conception of Education and Social Changes)
Autori
Vican, Dijana
Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 2
(1991), 2;
117-126
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
koncepcija osvješćivanja ; Paulo Freire ; odgoj i obrazovanje kao ˝praksa slobode˝
(conception of conscientization ; Paulo Freire ; education as ˝praxis of freedom˝)
Sažetak
Koncepcija osvješćivanja (consientizaçāo) suvremenog andragoškog teoretičara Paula Freirea, nije samo "opozicija" starom odgoju i obrazovanju, nego osobno viđenje odgoja i obrazovanja koje odgovara određenoj ne-neutralnoj kulturnoj zbilji, vrijednostima realiteta i zahtjevima razvoja društva. Videći odgoj i obrazovanje kao najzorniji instrument u funkciji opresije i obespravljenosti čovjeka, kao kočnicu društvenih promjena, Freire teži ka odgoju i obrazovanju kao "praksi slobode", gdje se svi ljudi kritički i stvaralački odnose prema realitetu u kojemu žive i preobražavaju ga.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija