Pregled bibliografske jedinice broj: 659509
Škola i obitelj kao čimbenici ozbiljenja nastavnog programa u ratnim uvjetima
Škola i obitelj kao čimbenici ozbiljenja nastavnog programa u ratnim uvjetima // Školski vjesnik, 44 (1995), 1; 23-30 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 659509 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Škola i obitelj kao čimbenici ozbiljenja nastavnog programa u ratnim uvjetima
(School and Parents: Factors of the Syllabus Realization under the Wartime Conditions)
Autori
Vican, Dijana
Izvornik
Školski vjesnik (0037-654X) 44
(1995), 1;
23-30
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
škola u ratu ; odgoj i obrazovanje u ratnim uvjetima
(school education during the war ; family education during the war)
Sažetak
Model obrazovanja u ratnom realitetu legitimirao je obitelj ravnim i ravnopravnim školi. U radu su predočena oba obrazovna čimbenika koja silom prilika dobivaju nove uloge: školu koja djeluje alternativnim oblikom nastave, najčešće konzultativno-instruktivnim, u kojemu učiteljeva djelatnost dobiva kvantitativno nova obilježja, i obitelj koja se preobražava u učilište u kojemu domaći rad postaje nužno zlo. Njihova učinkovitost ne postaje upitna glede formalne realizacije obrazovnih programa, nego glede ciljeva koji nisu ozbiljeni, odnosno, glede usvojenosti obrazovnih sadržaja i očekivanih postignuća učenika u školi. Stoga se upućuje na potrebu kompenzacijskog obrazovanja učenika tijekom redovitog školovanja, a time i pedagoško- psihološkog osposobljavanja i usavršavanja učitelja u adekvatnoj primjeni potrebnih obrazovnih oblika i pedagoške naobrazbe roditelja radi djelotvornije suradnje oba obrazovna čimbenika. S obzirom na bavljenje školom u ratno vrijeme kao posve specifično (nehumano) vrijeme, autorica daje poseban doprinos u uočavanju alternativnih oblika nastave koje učitelji i nastavnici, ali i obitelji primjenjuju u odgoju i obrazovanju djece usprkos nemiloj ratnoj svakodnevnici.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Rad je prezentiran na znanstvenom skupu.
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- MLA international Bibliography