Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 659499

Predgovor knjige Paulo Freire


Vican, Dijana
Predgovor knjige Paulo Freire // Pedagogija obespravljenih / Pavić-Rogošić, Lidija (ur.).
Zagreb: Održivi razvoj zajednice (ODRAZ), 2002. str. 9-25


CROSBI ID: 659499 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Predgovor knjige Paulo Freire
(Foreword to the book by Paulo Freire)

Autori
Vican, Dijana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo

Knjiga
Pedagogija obespravljenih

Urednik/ci
Pavić-Rogošić, Lidija

Izdavač
Održivi razvoj zajednice (ODRAZ)

Grad
Zagreb

Godina
2002

Raspon stranica
9-25

ISBN
953-98563-3-7

Ključne riječi
Paulo Freire, Pedagogija obespravljenih
(Paulo Freire, Pedagogy of the Opressed)

Sažetak
Pedagogija obespravljenih predstavlja u pedagogijsko-andragogijskoj teoriji alternativnu koncepciju emancipacijskih, humanističkih, demokratskih, antiimperijalističkih i antimilitarističkih ciljeva. Nastala je kao suprotstavljenost odgoju i obrazovanju koji prilagođava čovjeka društvu inhibirajući čovjekove osobne sposobnosti i potrebe, kao opozicija manipulativnom karakteru obrazovanja te propisanim normama, autoritarnosti i neslobodi. U znanostima o odgoju Paulo Freire je, osmišljavajući koncept osvješćivanja, postao najjači predstavnik odgoja i obrazovanja za oslobođenje, teorije prosvjetiteljskog karaktera i spoznajno-idealističke orijentacije. Filozofijsko-antropologijski okvir analize odnosa čovjeka i svijeta temelj je Freireove rasprave o ontologijskoj ljudskoj vokaciji – humanizaciji. Odgoj i obrazovanje su, prema Freireu, u svojoj suštini ambivalentni, jer služe ili prilagođavanju čovjeka ili razvoju onoga što je predodređeno ljudsko. U filozofiji oslobođenja, odgoj i obrazovanje će predstavljati čin spoznaje, što pretpostavlja primjenu metode dijaloga. Suprotnost obrazovnom konceptu oslobođenja jeste "bankarski" koncept koji se manifestira superiornošću, autoritarnošću, znanjem kao "imanjem", što se ostvaruje metodama priopćavanja, propisivanja, kontroliranja, disciplinom, jednosmjernim naracijom. Takvo obrazovanje suprotno je stvaralaštvu ; ono služi paraliziranju društvenih odnosa ili tzv. domestikaciji. Freireova filozofija oslobođenja relevantna je u kontekstu pedagogije i andragogije kao kritika obrazovanja, kritika škole kao obrazovnog čimbenika, koncept odgoja i obrazovanja, metodologija oslobađanja, metoda, cilj i rezultat.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru


Citiraj ovu publikaciju:

Vican, Dijana
Predgovor knjige Paulo Freire // Pedagogija obespravljenih / Pavić-Rogošić, Lidija (ur.).
Zagreb: Održivi razvoj zajednice (ODRAZ), 2002. str. 9-25
Vican, D. (2002) Predgovor knjige Paulo Freire. U: Pavić-Rogošić, L. (ur.) Pedagogija obespravljenih. Zagreb, Održivi razvoj zajednice (ODRAZ), str. 9-25.
@inbook{inbook, author = {Vican, Dijana}, editor = {Pavi\'{c}-Rogo\v{s}i\'{c}, L.}, year = {2002}, pages = {9-25}, keywords = {Paulo Freire, Pedagogija obespravljenih}, isbn = {953-98563-3-7}, title = {Predgovor knjige Paulo Freire}, keyword = {Paulo Freire, Pedagogija obespravljenih}, publisher = {Odr\v{z}ivi razvoj zajednice (ODRAZ)}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Vican, Dijana}, editor = {Pavi\'{c}-Rogo\v{s}i\'{c}, L.}, year = {2002}, pages = {9-25}, keywords = {Paulo Freire, Pedagogy of the Opressed}, isbn = {953-98563-3-7}, title = {Foreword to the book by Paulo Freire}, keyword = {Paulo Freire, Pedagogy of the Opressed}, publisher = {Odr\v{z}ivi razvoj zajednice (ODRAZ)}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font