Pregled bibliografske jedinice broj: 659229
Vezanost za školu – analiza privrženosti školi i predanosti školskim obvezama kod srednjoškolaca
Vezanost za školu – analiza privrženosti školi i predanosti školskim obvezama kod srednjoškolaca // Sociologija i prostor, 49 (2011), 2; 185-208 doi:10.5673/sip.49.2.4 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 659229 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vezanost za školu – analiza privrženosti školi i
predanosti školskim obvezama kod srednjoškolaca
(School bonding - an analysis of attachment to
school and commitment to schooling in high
school students)
Autori
Roviš, Darko ; Bezinović, Petar
Izvornik
Sociologija i prostor (1846-5226) 49
(2011), 2;
185-208
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
vezanost za školu ; privrženost školi ; predanost izvršavanju školskih obveza.
(School bonding ; Attachment to school ; School commitment)
Sažetak
Vezanost za školu (School bonding) se može razmatrati kroz različite oblike odnosa učenika sa školom, nastavnicima, vrijednostima i normama koje škola promiče. Kao takva ona je snažan zaštitni čimbenik za razvoj rizičnih ponašanja kojima se krše socijalne norme koje sama škola promiče. Cilj istraživanja bio je provjeriti mjere privrženosti školi i predanosti izvršavanju školskih obveza kao dviju temeljnih dimenzija konstrukta vezanosti za školu. U tu su svrhu pripremljene odgovarajuće mjerne ljestvice u skladu s konceptualizacijom Maddox i Prinz (2003). Podaci za analizu su prikupljeni na uzorku od 1.927 adolescenata, učenica i učenika svih srednjih škola u Primorsko-goranskoj županiji. Dvodimenzionalnost konstrukta je potvrđena faktorskom analizom. Koeficijent pouzdanost (Cronbach alfa) ljestvice Privrženosti školi od 10 tvrdnji iznosi 0, 87, dok pouzdanost ljestvice Predanosti izvršavanju školskih obveza od sedam tvrdnji iznosi 0, 86. Njihova konceptualna različitost potvrđena je usporedivim regresijskim analizama s nizom prediktorskih varijabli kojima se ispitao odnos učenika prema školi. Ljestvice su provjerene i s obzirom na školski uspjeh, spol i tip škole koju učenici pohađaju. Učenici koji ostvaruju bolji školski uspjeh iskazuju višu razinu privrženosti i predanosti, dok se učenici različitih tipova škola značajnije ne razlikuju po svojoj privrženosti školi, ali se značajno razlikuju po predanosti izvršavanja školskih obveza. Djevojke općenito i učenici gimnazijskih programa iskazuju višu razinu predanosti izvršavanju školskih obveza od učenika strukovnih škola. Provedene analize potvrđuju valjanost razvijenih mjernih ljestvica i njihovu upotrebljivost za dalje istraživanja konstrukta vezanosti za školu na hrvatskom govornom području.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Medicinski fakultet, Rijeka
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Social Services Abstracts