Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 659206

Interkulturalno obrazovanje sa pogledom na budućnost


Jevtić, Bisera
Interkulturalno obrazovanje sa pogledom na budućnost // Nauka i savremeni univerzitet 1
Niš, 2012. str. 25-36 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 659206 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Interkulturalno obrazovanje sa pogledom na budućnost
(Intercultural education with a view to the future)

Autori
Jevtić, Bisera

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Nauka i savremeni univerzitet 1 / - Niš, 2012, 25-36

ISBN
978-86-7379-266-8

Skup
Nauka i savremeni univerzitet

Mjesto i datum
Niš, Srbija, 2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Interkulturalna osjetljivost; samoefikasnost; samokompetentnost; tolerancija; dignitet
(Intercultural sensitivity; self-efficacy; samokompetentnost; tolerance; dignity)

Sažetak
Život u multikulturalnom društvu pretstavlja raskrsnicu više različitih kultura koje se medjusobno prepliću, prožimaju, sukobljavaju, ali ne smiju ugrožavati izvorni, kulturni identitet ličnosti svakog različitog pojedinca. U ovom radu autorica polazi od plemenitih i humanih pretpostavki o interkulturalnom odgoju i obrazovanju, a zatim istraživački dovodi u vezu uvjerenost nastavnika u njihovu samokompetentnost i samoefikasnost i stavove o interkulturalnosti. Pokazalo se da su nastavnici sa višim nivoom uvjerenja o samoefikasnosti, u većoj mjeri oprijedeljeni za razvijanje interkulturalnog dijaloga. Ova veza je blaga, ali statistički značajna, što je pokazala regresiona analiza.Osim toga, faktorskom analizom, autorica otkriva šta su prioriteti nastavnika kada je u pitanju interkulturalni odgoj i obrazovanje. Faktorizacija mjernih varijabli ukazuje da bi trebalo pojačati svjest nastavnika o plemenitim pretpostavkama o interkulturalnosti, što je dobar uput za novo istraživanje. Nalazi istraživanja mogu poslužiti za humanizaciju i pospješivanje interkulturalne osjetljivosti. Konkretno, neki zanimljivi pokazatelji o nastavnicima čiji je profesionalni razvoj usmjeren prema razvoju senzibiliteta za prepoznavanje mehanizama interkulturalnog djelovanja, naspram nastavnika koji se suprotstavljaju, moći ćemo razviti produktivan dijalog izmedju suprotstavljenih strana, i izvesti argumente koji mogu biti od koristi za implementaciju interkulturalnog odgoja i obrazovanja u multikulturalnim zajednicama.

Izvorni jezik
Srp

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
009-0000000-1429 - Pedagoški aspekti odnosa u obitelji (Zloković, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka


Citiraj ovu publikaciju:

Jevtić, Bisera
Interkulturalno obrazovanje sa pogledom na budućnost // Nauka i savremeni univerzitet 1
Niš, 2012. str. 25-36 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Jevtić, B. (2012) Interkulturalno obrazovanje sa pogledom na budućnost. U: Nauka i savremeni univerzitet 1.
@article{article, author = {Jevti\'{c}, Bisera}, year = {2012}, pages = {25-36}, keywords = {Interkulturalna osjetljivost, samoefikasnost, samokompetentnost, tolerancija, dignitet}, isbn = {978-86-7379-266-8}, title = {Interkulturalno obrazovanje sa pogledom na budu\'{c}nost}, keyword = {Interkulturalna osjetljivost, samoefikasnost, samokompetentnost, tolerancija, dignitet}, publisherplace = {Ni\v{s}, Srbija} }
@article{article, author = {Jevti\'{c}, Bisera}, year = {2012}, pages = {25-36}, keywords = {Intercultural sensitivity, self-efficacy, samokompetentnost, tolerance, dignity}, isbn = {978-86-7379-266-8}, title = {Intercultural education with a view to the future}, keyword = {Intercultural sensitivity, self-efficacy, samokompetentnost, tolerance, dignity}, publisherplace = {Ni\v{s}, Srbija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font