Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 659148

Interkulturalnost u očima nastavnika-problemi i perspektive


Jevtić, Bisera, Mikanović, Biljana
Interkulturalnost u očima nastavnika-problemi i perspektive // Pedagogija i kultura / Klapan, Anita ; Hrvatić, Neven (ur.).
Zagreb: HPKZ i MZOS, 2013. str. 129-141 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 659148 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Interkulturalnost u očima nastavnika-problemi i perspektive
(Intercultural dialogue in the eyes of teachers' Problems and Prospects)

Autori
Jevtić, Bisera, Mikanović, Biljana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Pedagogija i kultura / Klapan, Anita ; Hrvatić, Neven - Zagreb : HPKZ i MZOS, 2013, 129-141

ISBN
978-953-99167-7-8

Skup
Pedagogija i kultura

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 03.05.2013. - 04.05.2013

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Interkulturalna osjetljivost; samoefikasnost; samokompetentnost; tolerancija; dignitet
(Intercultural sensitivity; self-efficacy; samokompetentnost; tolerance; dignity)

Sažetak
Život u multikulturalnom društvu pretstavlja raskrsnicu više različitih kultura koje se medjusobno prepliću, prožimaju, sukobljavaju, ali ne smiju ugrožavati izvorni, kulturni identitet ličnosti svakog različitog pojedinca. U ovom radu autorica polazi od plemenitih i humanih pretpostavki o interkulturalnom odgoju i obrazovanju, a zatim istraživački dovodi u vezu uvjerenost nastavnika u njihovu samokompetentnost i samoefikasnost i stavove o interkulturalnosti. Pokazalo se da su nastavnici sa višim nivoom uvjerenja o samoefikasnosti, u većoj mjeri oprijedeljeni za razvijanje interkulturalnog dijaloga. Ova veza je blaga, ali statistički značajna, što je pokazala regresiona analiza.Osim toga, faktorskom analizom, autorica otkriva šta su prioriteti nastavnika kada je u pitanju interkulturalni odgoj i obrazovanje. Faktorizacija mjernih varijabli ukazuje da bi trebalo pojačati svjest nastavnika o plemenitim pretpostavkama o interkulturalnosti, što je dobar uput za novo istraživanje. Nalazi istraživanja mogu poslužiti za humanizaciju i pospješivanje interkulturalne osjetljivosti. Konkretno, neki zanimljivi pokazatelji o nastavnicima čiji je profesionalni razvoj usmjeren prema razvoju senzibiliteta za prepoznavanje mehanizama interkulturalnog djelovanja, naspram nastavnika koji se suprotstavljaju, moći ćemo razviti produktivan dijalog izmedju suprotstavljenih strana, i izvesti argumente koji mogu biti od koristi za implementaciju interkulturalnog odgoja i obrazovanja u multikulturalnim zajednicama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
009-0000000-1429 - Pedagoški aspekti odnosa u obitelji (Zloković, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka


Citiraj ovu publikaciju:

Jevtić, Bisera, Mikanović, Biljana
Interkulturalnost u očima nastavnika-problemi i perspektive // Pedagogija i kultura / Klapan, Anita ; Hrvatić, Neven (ur.).
Zagreb: HPKZ i MZOS, 2013. str. 129-141 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Jevtić, Bisera, Mikanović, Biljana (2013) Interkulturalnost u očima nastavnika-problemi i perspektive. U: Klapan, A. & Hrvatić, N. (ur.)Pedagogija i kultura.
@article{article, year = {2013}, pages = {129-141}, keywords = {Interkulturalna osjetljivost, samoefikasnost, samokompetentnost, tolerancija, dignitet}, isbn = {978-953-99167-7-8}, title = {Interkulturalnost u o\v{c}ima nastavnika-problemi i perspektive}, keyword = {Interkulturalna osjetljivost, samoefikasnost, samokompetentnost, tolerancija, dignitet}, publisher = {HPKZ i MZOS}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }
@article{article, year = {2013}, pages = {129-141}, keywords = {Intercultural sensitivity, self-efficacy, samokompetentnost, tolerance, dignity}, isbn = {978-953-99167-7-8}, title = {Intercultural dialogue in the eyes of teachers' Problems and Prospects}, keyword = {Intercultural sensitivity, self-efficacy, samokompetentnost, tolerance, dignity}, publisher = {HPKZ i MZOS}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font