Pregled bibliografske jedinice broj: 659148
Interkulturalnost u očima nastavnika-problemi i perspektive
Interkulturalnost u očima nastavnika-problemi i perspektive // Pedagogija i kultura / Klapan, Anita ; Hrvatić, Neven (ur.).
Zagreb: HPKZ i MZOS, 2013. str. 129-141 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 659148 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalnost u očima nastavnika-problemi i perspektive
(Intercultural dialogue in the eyes of teachers' Problems and Prospects)
Autori
Jevtić, Bisera, Mikanović, Biljana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogija i kultura
/ Klapan, Anita ; Hrvatić, Neven - Zagreb : HPKZ i MZOS, 2013, 129-141
ISBN
978-953-99167-7-8
Skup
Pedagogija i kultura
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 03.05.2013. - 04.05.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Interkulturalna osjetljivost; samoefikasnost; samokompetentnost; tolerancija; dignitet
(Intercultural sensitivity; self-efficacy; samokompetentnost; tolerance; dignity)
Sažetak
Život u multikulturalnom društvu pretstavlja raskrsnicu više različitih kultura koje se medjusobno prepliću, prožimaju, sukobljavaju, ali ne smiju ugrožavati izvorni, kulturni identitet ličnosti svakog različitog pojedinca. U ovom radu autorica polazi od plemenitih i humanih pretpostavki o interkulturalnom odgoju i obrazovanju, a zatim istraživački dovodi u vezu uvjerenost nastavnika u njihovu samokompetentnost i samoefikasnost i stavove o interkulturalnosti. Pokazalo se da su nastavnici sa višim nivoom uvjerenja o samoefikasnosti, u većoj mjeri oprijedeljeni za razvijanje interkulturalnog dijaloga. Ova veza je blaga, ali statistički značajna, što je pokazala regresiona analiza.Osim toga, faktorskom analizom, autorica otkriva šta su prioriteti nastavnika kada je u pitanju interkulturalni odgoj i obrazovanje. Faktorizacija mjernih varijabli ukazuje da bi trebalo pojačati svjest nastavnika o plemenitim pretpostavkama o interkulturalnosti, što je dobar uput za novo istraživanje. Nalazi istraživanja mogu poslužiti za humanizaciju i pospješivanje interkulturalne osjetljivosti. Konkretno, neki zanimljivi pokazatelji o nastavnicima čiji je profesionalni razvoj usmjeren prema razvoju senzibiliteta za prepoznavanje mehanizama interkulturalnog djelovanja, naspram nastavnika koji se suprotstavljaju, moći ćemo razviti produktivan dijalog izmedju suprotstavljenih strana, i izvesti argumente koji mogu biti od koristi za implementaciju interkulturalnog odgoja i obrazovanja u multikulturalnim zajednicama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-1429 - Pedagoški aspekti odnosa u obitelji (Zloković, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka