Pregled bibliografske jedinice broj: 659139
Jačanje socijalnih kompetencija unutar interkulturalnih vršnjačkih grupa
Jačanje socijalnih kompetencija unutar interkulturalnih vršnjačkih grupa // Pedagogijska istraživanja, 1 (2012), 103-117 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 659139 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Jačanje socijalnih kompetencija unutar interkulturalnih vršnjačkih grupa
(Enhancing social competence within intercultural peer group)
Autori
Jevtić, Bisera
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 1
(2012);
103-117
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
Multikulturalizam; interkulturalizam; vršnjačka interakcija; socijalna kompetencija; prosocijalnost; moralnost.
(Multiculturalism; interculturalism; peer interaction; social competence; prosociality; morality.)
Sažetak
U savremenim teorijama demokratije postoji više gledišta o odnosu između demokratije i multikulturalnosti. Fenomen društvene pravednosti pluralizam vidi na nivou pojedinca a multikulturalizam na nivou kulturnih i etničkih grupa ali je u obrazovanju moguće postići, pod određenim uslovima, kompatibilnost pluralizma i multikulturalnosti. Upoznavanjem sličnosti i različitosti, može se podsticati razvijanje tolerancije prema drugačijem. Mlade osobe suočene su s novim društvenim ulogama, odnosima i situacijama. U usvajanju i ovladavanju tim sposobnostima ključnu ulogu imaju vršnjaci. Vršnjaci su oslonac za adolescenta u njegovom traganju za identitetom. Vršnjačka grupa adolescentima pruža osećaj pripadnosti, poverenja i podrške, emocionalne sigurnosti, samopouzdanja te mogućnost da se bude popularan i priznat. Rasprave o razumevanju drugih ljudi i osetljivosti za njihove probleme govore o socijalnoj kompetenciji ili socijalnoj inteligenciji, odnosno emocionalnoj -interpersonalnoj inteligenciji, zatim o empatiji, socijalnim veštinama, socijalnoj interakciji, altruizmu, solidarnosti, socijalnoj podršci, integraciji, percepciji i adaptaciji, sto ukazuje na primetan rast ispitivanja socijalnog ponasanja i neophodnu socijalnu kompetentnost . Može se uvideti činjenica da očito nije moguće opredeliti se ni za tvrdnju da se radi o opštem faktoru, karakteristici, niti da se radi o specifičnoj sposobnosti uspešnog funkcionisanja u svakodnevnim životnim situacijama. Možda je kompetencija više specifična za neku ulogu?
Izvorni jezik
Srp
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-1429 - Pedagoški aspekti odnosa u obitelji (Zloković, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Social Services Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts