Pregled bibliografske jedinice broj: 659100
Izazovi implementacije modela učenja zalaganjem u zajednici - primjer kolegija 'Obitelj i prevencija asocijalnih oblika ponašanja''
Izazovi implementacije modela učenja zalaganjem u zajednici - primjer kolegija 'Obitelj i prevencija asocijalnih oblika ponašanja'' // Život i škola, 59 (2013), 29; 102-122 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 659100 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izazovi implementacije modela učenja zalaganjem u zajednici - primjer kolegija 'Obitelj i prevencija asocijalnih oblika ponašanja''
(Challenges of the Implementation of Service- Learning Model-The Case of the Course "Family and the Prevention of Antisocial Behavior")
Autori
Zloković, Jasminka ; Polić, Petra
Izvornik
Život i škola (0044-4855) 59
(2013), 29;
102-122
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
učenje zalaganjem u zajednici ; ''Obitelj i prevencija asocijalnih oblika ponašanja'' ; inoviranje visokoškolske nastave ; odgoj ; obitelj
(service-learning ; ''Family and the prevention of antisocial behavior'' ; higher education innovation ; upbringing ; family)
Sažetak
Rad predstavlja raspravu o izazovima s kojima su se autorice susrele prilikom pokušaja implementacije modela učenja zalaganjem u zajednici na kolegiju ''Obitelj i prevencija asocijalnih oblika ponašanja'' tijekom akademske 2011/2012. godine na diplomskom studiju pedagogije. Temelj za raspravu o izazovima implementacije ovog modela čine razmišljanja i iskustva studenata, voditelja udruga i mentora studenata u zajednici, nositeljice kolegija te asistentice. Iskustvima i razmišljanjima pristupilo se uz pomoć kreiranih obrazaca namijenjenih evaluaciji rada studenata i kolegija. Vrijedan okvir za razumijevanje konkretnih problema i razmišljanje o načinima njihova prevladavanja daju radovi stranih autora koji razmatraju primjere implementacije ovog modela kao i radovi domaćih autora u kojima se raspravlja o pretpostavkama i preduvjetima nužnim za uspješnu implementaciju modela. Svi uključeni u nastavu (studenti, mentori u zajednici, nositeljica kolegija i asistentica) ovaj pristup ocjenjuju korisnim, kako za primjenu stečenih znanja i vještina te razvoj novih, tako i za ispunjenje potreba zajednice, razvoj prosocijalnih stavova i odgovornosti za društvene probleme. Glavni izazovi odnose se na poteškoće oko integracije sadržaja kolegija i aktivnosti u zajednici te nedostatak potpore sveučilišta u vidu sveučilišnog centra koji bi svojim djelovanjem olakšao mnoge aktivnosti nužne za uspješnu implementaciju. Stečena iskustva u radu na kolegiju daju vrijednu priliku za promišljanje o različitim aspektima nastave u čiji razvoj treba ulagati dodatni napor kako bi integracija nastave i zalaganja u zajednici bila što kvalitetnija, a time korist za studente, zajednicu, nastavnike i sveučilište veća. Autorice drže kako promišljanja o izazovima mogu biti korisna i drugim sveučilišnim nastavnicima u traganjima za novim mogućnostima unapređenja visokoškolske nastave.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-1429 - Pedagoški aspekti odnosa u obitelji (Zloković, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- MLA - Modern Language Abstracts
- EBSCO
- Emerald Management Reviews dabates
- Ulrich Serial Analysis System
- Hrčak