Pregled bibliografske jedinice broj: 658769
Percepcija nastavnika o akademskoj čestitosti studenata
Percepcija nastavnika o akademskoj čestitosti studenata // Suvremeni izazovi psihologije rada i organizacijske psihologije : knjiga sažetaka / Sušanj, Zoran ; Miletić, Irena ; Kalebić Maglica, Barbara ; Lopižić, Josip (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2013. str. 191-191 (poster, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 658769 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija nastavnika o akademskoj čestitosti studenata
(Teachers' perception of academic integrity of students)
Autori
Petrak, Olivera ; Bartolac, Andreja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Suvremeni izazovi psihologije rada i organizacijske psihologije : knjiga sažetaka
/ Sušanj, Zoran ; Miletić, Irena ; Kalebić Maglica, Barbara ; Lopižić, Josip - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2013, 191-191
ISBN
978-953-55079-2-5
Skup
21. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 06.11.2013. - 09.11.2013
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
akademska čestitost; varanje; studenti; nastavnici
(academic honesty; cheating; students; teachers)
Sažetak
Pitanje poštivanja akademskih normi ponašanja učenika i studenata tema je o kojoj se sve više piše u javnim medijima. Istraživanja u Hrvatskoj pomalo prate povećano medijsko zanimanje za navedenu temu, no izostaju istraživanja koja se bave percepcijom i stavovima nastavnika u svezi različitih oblika nepoštenog akademskog ponašanja studenata. Stoga je cilj ovog rada bio otkriti u kojoj mjeri nastavnici primjećuju različite oblike nepoštenog ponašanja studenata u akademskim situacijama, koliko su im navedena ponašanja (ne)prihvatljiva, te čija je odgovornost za navedenu pojavu. U tu svrhu ispitano je 57 nastavnika sa zdravstvenih veleučilišnih studija u Zagrebu, od čega je 59% žena, a 41% muškaraca. Nastavnici najčešće zamjećuju da se studenti raspituju za pitanja na ispitu na koji još nisu izašli, što smartraju prihvatljivim ponašanjem. Međutim, često primjećuju kako studenti prepisuju od drugih studenata za vrijeme ispita, kao i da dopuštaju drugima da prepisuju od njih, što većini nastavnika nije prihvatljivo. Vrlo rijetko se događa da nastavnici uoče studentovo krivotvorenje ocjene, izlazak umjesto drugog studenta na ispit, slanje ili primanje odgovora na ispitu mobitelom ili polaganje ispita „preko veze“. Za 22, od ukupno 26 navedenih ponašanja opisanih u česticama, nastavnici većinom smatraju da su u potpunosti neprihvatljiva. Najprihvatljivija su im ponašanja: raspitivanje o pitanjima na ispitu na koji student još nije izašao, neprijavljivanje varanja od strane drugih studenata, te zajedničko rješavanje individualno zadane domaće zadaće. Po pitanju odgovornosti za nepošteno ponašanje nastavnici u najvećoj mjeri smatraju da su oni sami odgovorni za suzbijanje istog (98.3%), dok u nešto manjoj mjeri delegiraju tu odgovornost na studente, odnosno obrazovnu ustanovu. Utvrđene su i spolne i dobne razlike za manji broj čestica, kao i značajna interakcija dobi i spola, ali zbog obilježja uzorka te je nalaze potrebno interpretirati s oprezom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Zdravstveno veleučilište, Zagreb