Pregled bibliografske jedinice broj: 658665
Motivacija u učenju Hrvatskog znakovnog jezika (HZJ)
Motivacija u učenju Hrvatskog znakovnog jezika (HZJ) // Logopedija, 5 (2015), 2; 10-17 doi:10.31299/log (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 658665 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Motivacija u učenju Hrvatskog znakovnog jezika (HZJ)
(Motivation in Croatian Sign Language (HZJ) learning)
Autori
Bradarić-Jončić, Sandra ; Mohr Nemčić, Renata
Izvornik
Logopedija (1330-5484) 5
(2015), 2;
10-17
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
znakovni jezik ; strani jezici ; gluhoća ; motivacija u učenju jezika
(sign language ; foreign languages ; deafness ; motivation in language learning)
Sažetak
Upitnikom za ispitivanje motivacije za učenje HZJ-a, konstruiranom za potrebe ispitivanja, ispitano je 69 studenata Logopedije na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu u Zagrebu i 135 polaznika tečajeva HZJ-a pri udrugama “Dlan” i “Dodir” u Zagrebu. Upitnik o motivaciji sastoji se od 16 čestica s odgovorima na skali Likertovog tipa. U skladu s teorijskim očekivanjima, faktorskom analizom upitnika izdvojena su 3 faktora motivacije za učenje HZJ-a: integrativna, instrumentalna i afektivna motivacija. Analizom varijance rezultata na ekstrahiranim glavnim komponentama motivacije utvrđene su razlike između studenata Logopedije kojima je HZJ obavezni odnosno izborni kolegij te polaznika tečajeva pri udrugama. Kod polaznika tečajeva pri udrugama integrativna i afektivna motivacija značajno su više izražene, a instrumentalna motivacija značajno je manje izražena nego kod studenata. Obje skupine studenata međusobno su podjednako integrativno i afektivno motivirane za učenje HZJ-a, dok je instrumentalna motivacija značajno izraženija kod studenata kojima je HZJ obavezni kolegij. Kod obiju skupina studenata najslabije je izražena afektivna motivacija. Razmatraju se moguća objašnjenja dobivenih rezultata i njihove praktične implikacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-1301001-0910 - DVOJEZIČNA KOMUNIKACIJA GLUHIH I ČUJUĆIH (Bradarić Jončić, Sandra, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb