Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 658665

Motivacija u učenju Hrvatskog znakovnog jezika (HZJ)


Bradarić-Jončić, Sandra; Mohr Nemčić, Renata
Motivacija u učenju Hrvatskog znakovnog jezika (HZJ) // Logopedija, 5 (2015), 2; 10-17 doi:10.31299/log (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 658665 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Motivacija u učenju Hrvatskog znakovnog jezika (HZJ)
(Motivation in Croatian Sign Language (HZJ) learning)

Autori
Bradarić-Jončić, Sandra ; Mohr Nemčić, Renata

Izvornik
Logopedija (1330-5484) 5 (2015), 2; 10-17

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
znakovni jezik ; strani jezici ; gluhoća ; motivacija u učenju jezika
(sign language ; foreign languages ; deafness ; motivation in language learning)

Sažetak
Upitnikom za ispitivanje motivacije za učenje HZJ-a, konstruiranom za potrebe ispitivanja, ispitano je 69 studenata Logopedije na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu u Zagrebu i 135 polaznika tečajeva HZJ-a pri udrugama “Dlan” i “Dodir” u Zagrebu. Upitnik o motivaciji sastoji se od 16 čestica s odgovorima na skali Likertovog tipa. U skladu s teorijskim očekivanjima, faktorskom analizom upitnika izdvojena su 3 faktora motivacije za učenje HZJ-a: integrativna, instrumentalna i afektivna motivacija. Analizom varijance rezultata na ekstrahiranim glavnim komponentama motivacije utvrđene su razlike između studenata Logopedije kojima je HZJ obavezni odnosno izborni kolegij te polaznika tečajeva pri udrugama. Kod polaznika tečajeva pri udrugama integrativna i afektivna motivacija značajno su više izražene, a instrumentalna motivacija značajno je manje izražena nego kod studenata. Obje skupine studenata međusobno su podjednako integrativno i afektivno motivirane za učenje HZJ-a, dok je instrumentalna motivacija značajno izraženija kod studenata kojima je HZJ obavezni kolegij. Kod obiju skupina studenata najslabije je izražena afektivna motivacija. Razmatraju se moguća objašnjenja dobivenih rezultata i njihove praktične implikacije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
013-1301001-0910 - DVOJEZIČNA KOMUNIKACIJA GLUHIH I ČUJUĆIH (Bradarić Jončić, Sandra, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Bradarić-Jončić, Sandra; Mohr Nemčić, Renata
Motivacija u učenju Hrvatskog znakovnog jezika (HZJ) // Logopedija, 5 (2015), 2; 10-17 doi:10.31299/log (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Bradarić-Jončić, S. & Mohr Nemčić, R. (2015) Motivacija u učenju Hrvatskog znakovnog jezika (HZJ). Logopedija, 5 (2), 10-17 doi:10.31299/log.
@article{article, author = {Bradari\'{c}-Jon\v{c}i\'{c}, Sandra and Mohr Nem\v{c}i\'{c}, Renata}, year = {2015}, pages = {10-17}, DOI = {10.31299/log}, keywords = {znakovni jezik, strani jezici, gluho\'{c}a, motivacija u u\v{c}enju jezika}, journal = {Logopedija}, doi = {10.31299/log}, volume = {5}, number = {2}, issn = {1330-5484}, title = {Motivacija u u\v{c}enju Hrvatskog znakovnog jezika (HZJ)}, keyword = {znakovni jezik, strani jezici, gluho\'{c}a, motivacija u u\v{c}enju jezika} }
@article{article, author = {Bradari\'{c}-Jon\v{c}i\'{c}, Sandra and Mohr Nem\v{c}i\'{c}, Renata}, year = {2015}, pages = {10-17}, DOI = {10.31299/log}, keywords = {sign language, foreign languages, deafness, motivation in language learning}, journal = {Logopedija}, doi = {10.31299/log}, volume = {5}, number = {2}, issn = {1330-5484}, title = {Motivation in Croatian Sign Language (HZJ) learning}, keyword = {sign language, foreign languages, deafness, motivation in language learning} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font