Pregled bibliografske jedinice broj: 658636
LEKSIKOSEMANTIČKE KARAKTERISTIKE PEDAGOŠKE TERMINOLOGIJE
LEKSIKOSEMANTIČKE KARAKTERISTIKE PEDAGOŠKE TERMINOLOGIJE // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 33 (1984), 2; 96-106 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 658636 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
LEKSIKOSEMANTIČKE KARAKTERISTIKE PEDAGOŠKE TERMINOLOGIJE
(LEXICOSEMANTIC EDUCATIONAL PERFORMANCE TERMINOLOGY)
Autori
Bašić, Slavica
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 33
(1984), 2;
96-106
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
pedagoška terminologija; leksičko-semantička obilježja
(pedagogical terminology; lexical-semantic features)
Sažetak
U okviru opsežnijeg istraživačkog projekta ˝Razvoj pedagoške terminologije na hrvatskom ili srpskom jezičnom području u razdoblju od 1876. do 1983. godine autorica je izvršila popis svih pedagoških termina i utvrdila da se kao izražena karakteristika pedagoške terminologije pojavljuju sinonimija i polisemija pedagoških termina. Na uzorku pedagoške udžbeničke literature, napisane u poslijeratnom razdoblju izvršena je analiza definicija i sadržaja termina i sačinjen popis sinonimija i polisemija u velikoj mjeri zasićuju pedagošku terminologiju, dovode do čestih nesporazuma među pedagoškim stručnjacima i ozbiljna su prepreka upotrebljivosti i primjeni rezultata do kojih pedagoška znanost dolazi. Nadalje je izvršena i analiza uzroka koji najčešće dovode do ovih pojava. Osnovna je namjena rada da ukaže na stupanj prisutnosti terminoloških višestrukosti u pedagoškoj komunikaciji i na potrebu osmišljenih zahvata u pedagoškoj terminologiji sa ciljem da se dođe do konsenzusa u upotrebi pedagoških termina.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija