Pregled bibliografske jedinice broj: 658631
RAZVOJ PEDAGOŠKE TERMINOLOGIJE (1867.-1982.)
RAZVOJ PEDAGOŠKE TERMINOLOGIJE (1867.-1982.) // Naša škola (Sarajevo), 7-8 (1983), 502-513 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 658631 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
RAZVOJ PEDAGOŠKE TERMINOLOGIJE (1867.-1982.)
(EDUCATIONAL DEVELOPMENT TERMINOLOGY (1867.-1982.))
Autori
Bašić, Slavica
Izvornik
Naša škola (Sarajevo) (0547-308X) 7-8
(1983);
502-513
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
pedagoški terminološki faktor; dijakronijsko istraživanje; obilježja pedagoške terminologije
(pedagogical terminology factor; diachronic research; the characteristics of pedagogical terminology)
Sažetak
Rad predstavlja sažetak istraživanja razvoja pedagoške terminologije od 1867. do 1982. godine. Imajući u vidu društveno - kulturno određenje razvoja pedagogijskog jezika, činjenicu da je većina pedagoških stručnjaka školovana u inozemstvu, posebno u Njemačkoj i Francuskoj i da se pedagogijski pojmovnik razvijao pod tim utjecajima autorica je uspostavila dva terminološko-povijesna podsustava: a) pedagoška terminologija u drugoj polovici 19.i prvoj polovici 20. stoljeća (herbartijanske i reformno-pedagoške) pedagogije i b) terminološki sustav socijalističke (samoupravne) pedagogije u drugoj polovivi 20. stoljeća. Opisane su razvojne tendencije i obilježja jezika pedagogije u tom razdoblju. To je prvi rad u našoj pedagogiji koji za predmet istraživanja ima jezik pedagogije i to posebno terminologije kao značajne sastavnice pedagogije kao znanosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija