Pregled bibliografske jedinice broj: 658618
KONCEPT PRIKRIVENOG KURIKULUMA
KONCEPT PRIKRIVENOG KURIKULUMA // Napredak (Zagreb), 141 (2000), 2; 170-180 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 658618 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
KONCEPT PRIKRIVENOG KURIKULUMA
(THE CONCEPT OF THE HIDDEN CURRICULUM)
Autori
Bašić, Slavica
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 141
(2000), 2;
170-180
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kurikulum; prikriveni kurikulum; etnološka istraživanja; emancipacijska pedagogija
(curriculum; hidden curriculum; ethnographic research; emancipatory pedagogy)
Sažetak
U radu se objašnjava prikriveni kurikulum kao teorijski koncept, ekspliciraju se njegova temeljna obilježja i opisuje teleološka i strukturalno-procesualna dimenzija ˝prikrivenosti˝. Temeljna je funkcija ˝prekrivenog˝ kurikuluma metodološka. Koncept omogućuje da se objasni kako u standardiziranoj situaciji učenja nastaju obrasci ponašanja koji mladima omogućavaju integraciju u dominantnu društvenu skupinu, odnosno kulturu. Nastao iz potrebe da se nadomjesti redukcionizam kurikulumske teorije, koncept prikrivenog kurikuluma omogućio je istraživanje čimbenika koji stvarno utječu na odgojne rezultate i zato ga treba vrednovati s gledišta njegova doprinosa istraživanju zbiljskih procesa socijalnog učenja u školi. Mnogobrojna su istraživanja školske svakodnevnice dovela do toga da se o društvenoj efektivnosti školske prakse prestane zaključivati iz nastavnih planova i programa i društveno-pedagoških intencija učitelja i odgovornih za školu te da se rekonstruiraju vanjske i unutarnje determinantne nastavne situacije koje podržavaju hijerarhijsku strukturu odnosa u nastavi, konkurentsko ponašanje, poslušnost, nezainteresiranost i druge aspekte ponašanja koji se, u odnosu na objavljene (emancipacijske) odgojne ciljeve, procjenjuju negativnima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija