Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 658618

KONCEPT PRIKRIVENOG KURIKULUMA


Bašić, Slavica
KONCEPT PRIKRIVENOG KURIKULUMA // Napredak (Zagreb), 141 (2000), 2; 170-180 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 658618 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
KONCEPT PRIKRIVENOG KURIKULUMA
(THE CONCEPT OF THE HIDDEN CURRICULUM)

Autori
Bašić, Slavica

Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 141 (2000), 2; 170-180

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
kurikulum; prikriveni kurikulum; etnološka istraživanja; emancipacijska pedagogija
(curriculum; hidden curriculum; ethnographic research; emancipatory pedagogy)

Sažetak
U radu se objašnjava prikriveni kurikulum kao teorijski koncept, ekspliciraju se njegova temeljna obilježja i opisuje teleološka i strukturalno-procesualna dimenzija ˝prikrivenosti˝. Temeljna je funkcija ˝prekrivenog˝ kurikuluma metodološka. Koncept omogućuje da se objasni kako u standardiziranoj situaciji učenja nastaju obrasci ponašanja koji mladima omogućavaju integraciju u dominantnu društvenu skupinu, odnosno kulturu. Nastao iz potrebe da se nadomjesti redukcionizam kurikulumske teorije, koncept prikrivenog kurikuluma omogućio je istraživanje čimbenika koji stvarno utječu na odgojne rezultate i zato ga treba vrednovati s gledišta njegova doprinosa istraživanju zbiljskih procesa socijalnog učenja u školi. Mnogobrojna su istraživanja školske svakodnevnice dovela do toga da se o društvenoj efektivnosti školske prakse prestane zaključivati iz nastavnih planova i programa i društveno-pedagoških intencija učitelja i odgovornih za školu te da se rekonstruiraju vanjske i unutarnje determinantne nastavne situacije koje podržavaju hijerarhijsku strukturu odnosa u nastavi, konkurentsko ponašanje, poslušnost, nezainteresiranost i druge aspekte ponašanja koji se, u odnosu na objavljene (emancipacijske) odgojne ciljeve, procjenjuju negativnima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Slavica Bašić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bašić, Slavica
KONCEPT PRIKRIVENOG KURIKULUMA // Napredak (Zagreb), 141 (2000), 2; 170-180 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Bašić, S. (2000) KONCEPT PRIKRIVENOG KURIKULUMA. Napredak (Zagreb), 141 (2), 170-180.
@article{article, author = {Ba\v{s}i\'{c}, Slavica}, year = {2000}, pages = {170-180}, keywords = {kurikulum, prikriveni kurikulum, etnolo\v{s}ka istra\v{z}ivanja, emancipacijska pedagogija}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {141}, number = {2}, issn = {1330-0059}, title = {KONCEPT PRIKRIVENOG KURIKULUMA}, keyword = {kurikulum, prikriveni kurikulum, etnolo\v{s}ka istra\v{z}ivanja, emancipacijska pedagogija} }
@article{article, author = {Ba\v{s}i\'{c}, Slavica}, year = {2000}, pages = {170-180}, keywords = {curriculum, hidden curriculum, ethnographic research, emancipatory pedagogy}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {141}, number = {2}, issn = {1330-0059}, title = {THE CONCEPT OF THE HIDDEN CURRICULUM}, keyword = {curriculum, hidden curriculum, ethnographic research, emancipatory pedagogy} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font