Pregled bibliografske jedinice broj: 658541
Iskustva edukacijskog uključivanja učenika s ADHD poremećajem u školski sustav
Iskustva edukacijskog uključivanja učenika s ADHD poremećajem u školski sustav // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / doc.dr.sc. Milena Nikolić (ur.).
Tuzla, 2013. str. 487-496 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 658541 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Iskustva edukacijskog uključivanja učenika s ADHD poremećajem u školski sustav
(Experiences of educational integration of ADHD students)
Autori
Baftiri, Đana, Osmančević Katkić, Lejla
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Unapređenje kvalitete života djece i mladih
/ Doc.dr.sc. Milena Nikolić - Tuzla, 2013, 487-496
Skup
IV Međunarodno stručna konferencija "Unapređenje kvalitete života djece i mladih"
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 22.06.2013. - 23.06.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
ADHD poremećaj ; uključivanje ; školski sustav
(ADHD ; inclusion ; school system)
Sažetak
ADHD je razvojni poremećaj nedostatka inhibicije ponašanja koji se očituje kao razvojno neodgovarajući stupanj nepažnje, pretjerane aktivnosti i impulzivnosti a otežava samousmjeravanje i organizaciju ponašanja u odnosu na budućnost (Barkley 2000 ; Gardner 2002 ; Strock 2003 ; prema Sekušak-Galešev 2005). Učestalost pojavljivanja ADHD poremećaja kod djece školske dobi iznosi 5-7% (Barkley, 2000 ; McGoey i sur. 2002 ; prema Sekušak-Galešev 2005). Uključivanje učenika s ADHD poremećajem praćeno je brojnim otežavajućim faktorima vezanim uz samokontrolu, poremećaj pažnje, specifične teškoće učenja, probleme u ponašanju i odnose s vršnjacima. Sve navedeno s jedne strane uvelike otežava prilagodbu učenika školskom sustavu a s druge strane nameće potrebu za intenzivnom podrškom od strane škola. Nastavnici najčešće kao vodeće probleme u radu s djecom s ADHD poremećajem ističu : nedovoljnu educiranost i kompetencije za rad s učenicima, izradu IOOP-a i prilagodbu nastave specifičnim zahtjevima navedene populacije. Može se reći da su problemske situacije u radu s učenicima s ADHD poremećajem unutar školskog sustava u porastu što direktno utječe na jačanje stigmatiziranja istih u školskoj okolini i šire te se stoga javlja potreba za jasnim identificiranjem problemskih područja , jačanjem informiranja javnosti i podizanjem svijesti o navedenoj problematici. Ključne riječi: ADHD poremećaj, uključivanje, školski sustav
Izvorni jezik
Hrvatski