Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 658424

Odgojiteljska profesija između zahtjeva vremena i sveučilišnih kompetencija


Višnjić Jevtić, Adrijana
Odgojiteljska profesija između zahtjeva vremena i sveučilišnih kompetencija // Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja / Bacalja, Robert (ur.).
Zadar: Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2010. str. 164-179 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


CROSBI ID: 658424 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odgojiteljska profesija između zahtjeva vremena i sveučilišnih kompetencija
(Educational profession in-between modern demands and university - gained qualifications)

Autori
Višnjić Jevtić, Adrijana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja / Bacalja, Robert - Zadar : Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2010, 164-179

ISBN
978-953-7237-40-0

Skup
Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 30.05.2008. - 31.05.2008

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
obrazovanje odgojitelja ; pedagoške kompetencije ; etički kodeks odgojitelja
(education of preschool teachers ; pedagogic competences ; code of ethic)

Sažetak
Odgojitelji stječu svoje zvanje na trogodišnjim preddiplomskim stručnim studijima. Jedina su profesija kojoj nije omogućen nastavak obrazovanja kako bi stekli sveučilišni stupanj ili im se omogućila postdiplomska specijalizacija u pojedinim područjima pedagogije ranog djetinjstva. Složeni zadaci koji su postavljeni pred odgojitelja, zahtijevaju znanja i kompetencije koje se stječu na sveučilišnim studijima koji traju pet godina. Nepostojanjem poslijediplomskog studija, uskraćena je mogućnost razvoja dijaloga teorije i prakse ranog odgoja, a time i razvoja pojedinih područja pedagogije ranog djetinjstva. Točnije, razvoj pedagogije ranog djetinjstva se locira na studij pedagogije i pedagoge, koji ne rade izravno s djecom predškolske dobi. Značenje ranog djetinjstva za cjelokupni čovjekov razvoj opetovano se potvrđuje, i ta činjenica zahtijeva stvaranje institucionalnih mogućnosti bavljenja odgojem djece u predškolskoj dobi, uključujući i istraživanja prijelaza iz vrtića u školu. Profesionalizaciju odgojiteljske djelatnosti, osim u akademskom obrazovanju, treba vidjeti i u području uspostavljanja profesionalne etike i donošenja etičkog kodeksa odgojitelja. Odgojitelji se svakodnevno u svojoj profesiji susreću sa situacijama na koje bi trebalo primijeniti etički kodeks. Za razliku od drugih profesija, poput liječnika i psihologa, taj kodeks nemaju. Donošenje takvog kodeksa trebalo bi dati u zadatak profesionalnim udrugama, dio kojih bi bili i sveučilišni stručnjaci iz područja pedagogije ranog djetinjstva koji bi, možda, na novim specijalističkim studijima odabrali ovaj studijski program. Zemlje Europske unije poput Irske, Finske, Danske i Švedske u svojim obrazovnim sustavima imaju preddiplomski studij za profesiju odgojitelja, ali svi nude mogućnost nastavka studija, a nakon toga poslijediplomskih doktorskih studija. Odgojitelji u Hrvatskoj izražavaju potrebu za daljim usavršavanjem i artikuliraju zahtjev za stvaranjem obrazovanja sve do doktora znanosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Adrijana Višnjić Jevtić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Višnjić Jevtić, Adrijana
Odgojiteljska profesija između zahtjeva vremena i sveučilišnih kompetencija // Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja / Bacalja, Robert (ur.).
Zadar: Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2010. str. 164-179 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
Višnjić Jevtić, A. (2010) Odgojiteljska profesija između zahtjeva vremena i sveučilišnih kompetencija. U: Bacalja, R. (ur.)Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja.
@article{article, author = {Vi\v{s}nji\'{c} Jevti\'{c}, Adrijana}, editor = {Bacalja, R.}, year = {2010}, pages = {164-179}, keywords = {obrazovanje odgojitelja, pedago\v{s}ke kompetencije, eti\v{c}ki kodeks odgojitelja}, isbn = {978-953-7237-40-0}, title = {Odgojiteljska profesija izme\dju zahtjeva vremena i sveu\v{c}ili\v{s}nih kompetencija}, keyword = {obrazovanje odgojitelja, pedago\v{s}ke kompetencije, eti\v{c}ki kodeks odgojitelja}, publisher = {Odjel za izobrazbu u\v{c}itelja i odgojitelja pred\v{s}kolske djece Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Vi\v{s}nji\'{c} Jevti\'{c}, Adrijana}, editor = {Bacalja, R.}, year = {2010}, pages = {164-179}, keywords = {education of preschool teachers, pedagogic competences, code of ethic}, isbn = {978-953-7237-40-0}, title = {Educational profession in-between modern demands and university - gained qualifications}, keyword = {education of preschool teachers, pedagogic competences, code of ethic}, publisher = {Odjel za izobrazbu u\v{c}itelja i odgojitelja pred\v{s}kolske djece Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font