Pregled bibliografske jedinice broj: 658424
Odgojiteljska profesija između zahtjeva vremena i sveučilišnih kompetencija
Odgojiteljska profesija između zahtjeva vremena i sveučilišnih kompetencija // Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja / Bacalja, Robert (ur.).
Zadar: Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2010. str. 164-179 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 658424 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgojiteljska profesija između zahtjeva vremena i sveučilišnih kompetencija
(Educational profession in-between modern demands and university - gained qualifications)
Autori
Višnjić Jevtić, Adrijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja
/ Bacalja, Robert - Zadar : Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2010, 164-179
ISBN
978-953-7237-40-0
Skup
Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 30.05.2008. - 31.05.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
obrazovanje odgojitelja ; pedagoške kompetencije ; etički kodeks odgojitelja
(education of preschool teachers ; pedagogic competences ; code of ethic)
Sažetak
Odgojitelji stječu svoje zvanje na trogodišnjim preddiplomskim stručnim studijima. Jedina su profesija kojoj nije omogućen nastavak obrazovanja kako bi stekli sveučilišni stupanj ili im se omogućila postdiplomska specijalizacija u pojedinim područjima pedagogije ranog djetinjstva. Složeni zadaci koji su postavljeni pred odgojitelja, zahtijevaju znanja i kompetencije koje se stječu na sveučilišnim studijima koji traju pet godina. Nepostojanjem poslijediplomskog studija, uskraćena je mogućnost razvoja dijaloga teorije i prakse ranog odgoja, a time i razvoja pojedinih područja pedagogije ranog djetinjstva. Točnije, razvoj pedagogije ranog djetinjstva se locira na studij pedagogije i pedagoge, koji ne rade izravno s djecom predškolske dobi. Značenje ranog djetinjstva za cjelokupni čovjekov razvoj opetovano se potvrđuje, i ta činjenica zahtijeva stvaranje institucionalnih mogućnosti bavljenja odgojem djece u predškolskoj dobi, uključujući i istraživanja prijelaza iz vrtića u školu. Profesionalizaciju odgojiteljske djelatnosti, osim u akademskom obrazovanju, treba vidjeti i u području uspostavljanja profesionalne etike i donošenja etičkog kodeksa odgojitelja. Odgojitelji se svakodnevno u svojoj profesiji susreću sa situacijama na koje bi trebalo primijeniti etički kodeks. Za razliku od drugih profesija, poput liječnika i psihologa, taj kodeks nemaju. Donošenje takvog kodeksa trebalo bi dati u zadatak profesionalnim udrugama, dio kojih bi bili i sveučilišni stručnjaci iz područja pedagogije ranog djetinjstva koji bi, možda, na novim specijalističkim studijima odabrali ovaj studijski program. Zemlje Europske unije poput Irske, Finske, Danske i Švedske u svojim obrazovnim sustavima imaju preddiplomski studij za profesiju odgojitelja, ali svi nude mogućnost nastavka studija, a nakon toga poslijediplomskih doktorskih studija. Odgojitelji u Hrvatskoj izražavaju potrebu za daljim usavršavanjem i artikuliraju zahtjev za stvaranjem obrazovanja sve do doktora znanosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija