Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 658420

Djeca s posebnim potrebama – žrtve vršnjačkog nasilja od rane dobi?


Kovačević Andrijanić, Željka; Višnjić Jevtić, Adrijana
Djeca s posebnim potrebama – žrtve vršnjačkog nasilja od rane dobi? // Nasilje nad djecom i među djecom / Kolesarić, Vladimir (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera ; Filozofski fakultet, 2010. str. 181-206 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 658420 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Djeca s posebnim potrebama – žrtve vršnjačkog nasilja od rane dobi?
(Children with special needs victims of violence and abuse by their peers)

Autori
Kovačević Andrijanić, Željka ; Višnjić Jevtić, Adrijana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Nasilje nad djecom i među djecom / Kolesarić, Vladimir - Osijek : Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera ; Filozofski fakultet, 2010, 181-206

Skup
Nasilje nad djecom i među djecom

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 27.11.2008. - 29.11.2008

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Vršnjačko nasilje ; djeca s posebnim potrebama ; emocionalno zlostavljanje ; socijalna interakcija
(Peer violence ; children with special needs ; emotional abuse ; social interaction)

Sažetak
Svakodnevno smo svjedoci ne samo tjelesnog, nego i emocionalnog zlostavljanja djece od strane druge djece (bullyng), nerijetko ne starije od sebe – dakle, od skupine vršnjaka ili čak mlađe dobi. Bullyng ovisi o crtama ličnosti kako zlostavljača, tako i zlostavljanoga. Često već u nižim razredima osnovne škole prepoznajemo zlostavljače i zlostavljane, a među potonjima nalaze se i djeca s posebnim potrebama. No, u kojoj starosnoj dobi djeca počinju, svjesno ili nesvjesno, vršiti bullyng? Dokle sežu korijeni (ne)prihvaćanja i – shodno tomu –ignoriranja, odbijanja, pa čak i emocionalnog i tjelesnog zlostavljanja među vršnjacima? U razdoblju ranog djetinjstva djeca počinju shvaćati važnost pripadnosti skupini ; osobito je važno biti prihvaćen od vršnjačke skupine i biti im što sličniji. Jesu li i djeca predškolske dobi svjesna različitosti i kako reagiraju na, primjerice, potencijalno darovitu ili djecu s drugim posebnim potrebama? Odbijaju li ih ili se žele družiti s njima, ne praveći razlike? Odbacivanje i ignoriranje također su oblici emocionalnog zlostavljanja i niti jedno dijete ne bi trebalo biti izloženo, osobito ne djeca koja su ''drukčija od drugih'' i kojoj ta spoznaja dodatno otežava ostvarivanje kvalitetnih socijalnih odnosa. Suvremena pedagogijska znanost naglašava važnost integracije i inkluzije djece s posebnim potrebama u redovan sustav odgoja i obrazovanja. Višestruko je dokazano da u takvom okruženju djeca s posebnim potrebama mogu napredovati u određenim razvojnim područjima. Međutim, u predškolskoj dobi djeca s posebnim potrebama uglavnom nisu dijagnosticirana/identificirana (izuzev ako je riječ o težim i vidljivim posebnim potrebama odnosno teškoćama u razvoju). Koliko je, napose, današnji odgajatelj kompetentan prepoznati začetke vršnjačkog ignoriranja i emocionalnog zlostavljanja odnosno prepoznati uopće potencijalnu djecu s posebnim potrebama? Upitnikom, baziranim na odgajateljevoj procjeni socijalne interakcije i komunikacije djece u dječjim vrtića na razini nekoliko županija Republike Hrvatske, autorice su pokušale doći do odgovora na navedena pitanja, o čemu će u radu koji slijedi – uz prikazane rezultate – biti riječi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Adrijana Višnjić Jevtić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kovačević Andrijanić, Željka; Višnjić Jevtić, Adrijana
Djeca s posebnim potrebama – žrtve vršnjačkog nasilja od rane dobi? // Nasilje nad djecom i među djecom / Kolesarić, Vladimir (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera ; Filozofski fakultet, 2010. str. 181-206 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Kovačević Andrijanić, Ž. & Višnjić Jevtić, A. (2010) Djeca s posebnim potrebama – žrtve vršnjačkog nasilja od rane dobi?. U: Kolesarić, V. (ur.)Nasilje nad djecom i među djecom.
@article{article, author = {Kova\v{c}evi\'{c} Andrijani\'{c}, \v{Z}eljka and Vi\v{s}nji\'{c} Jevti\'{c}, Adrijana}, editor = {Kolesari\'{c}, V.}, year = {2010}, pages = {181-206}, keywords = {Vr\v{s}nja\v{c}ko nasilje, djeca s posebnim potrebama, emocionalno zlostavljanje, socijalna interakcija}, title = {Djeca s posebnim potrebama – \v{z}rtve vr\v{s}nja\v{c}kog nasilja od rane dobi?}, keyword = {Vr\v{s}nja\v{c}ko nasilje, djeca s posebnim potrebama, emocionalno zlostavljanje, socijalna interakcija}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te Josipa Jurja Strossmayera ; Filozofski fakultet}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Kova\v{c}evi\'{c} Andrijani\'{c}, \v{Z}eljka and Vi\v{s}nji\'{c} Jevti\'{c}, Adrijana}, editor = {Kolesari\'{c}, V.}, year = {2010}, pages = {181-206}, keywords = {Peer violence, children with special needs, emotional abuse, social interaction}, title = {Children with special needs victims of violence and abuse by their peers}, keyword = {Peer violence, children with special needs, emotional abuse, social interaction}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te Josipa Jurja Strossmayera ; Filozofski fakultet}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font