Pregled bibliografske jedinice broj: 658417
Uloga predškolske ustanove u poticanju razvoja socijalnih kompetencija djece – stvarnost i očekivanja
Uloga predškolske ustanove u poticanju razvoja socijalnih kompetencija djece – stvarnost i očekivanja // Očekivanja, postignuća i perspektive u teoriji i praksi ranog i primarnog odgoja i obrazovanja / Jurčević Lozančić, Anka (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 445-456 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 658417 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga predškolske ustanove u poticanju razvoja socijalnih kompetencija djece – stvarnost i očekivanja
(Role of preschool education in the promotion of social competence of children - expectations and reality)
Autori
Višnjić Jevtić, Adrijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Očekivanja, postignuća i perspektive u teoriji i praksi ranog i primarnog odgoja i obrazovanja
/ Jurčević Lozančić, Anka - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010, 445-456
ISBN
978-953-7210-29-8
Skup
11. dani Mate Demerina
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.11.2010. - 13.11.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
socijalna kompetencija ; predškolsko dijete ; roditelji ; odgojitelji ; predškolska ustanova
(social competence ; pre-school child ; parents ; educators ; preschool)
Sažetak
Za kvalitetu života budućeg građanina svijeta, a današnjeg djeteta, socijalna i emocionalna kompetencija važnija je od kognitivne. Predškolske ustanove omogućavaju djeci spoznaju da postoje i drugi pojedinci koje treba uvažavati i u početku živjeti pored njih, tako dugo dok ne nauče živjeti s njima. Odgojitelj ima odgovornost razvijati vlastite socijalne i emocionalne kompetencije kako bi djeci bio uzoran model za učenje prihvatljivog ponašanja. Cilj istraživanja provedenog 2010. godine među roditeljima djece polaznika Dječjeg vrtića Čakovec, te samih odgojitelja bio je utvrditi očekivanja roditelja o predškolskoj ustanovi kao pomagaču u razvoju socijalnih i emocionalnih kompetencija djece predškolske dobi. Istim istraživanjem željelo se ispitati promišljanja odgojitelja o načinu na koji oni pridonose socijalnom i emocionalnom razvoju djeteta. Rezultati daju uvid u očekivanja roditelja od preškolske ustanove i odgojiteljsku procjenu poticanja razvoja socijalnih kompetencija u predškolskoj ustanovi. Usporedba stavova roditelja i odgojitelja otvara prostor za promjene u odgojno obrazovnoj praksi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija