Pregled bibliografske jedinice broj: 658403
Utjecaj ritma na zdravlje predškolskog djeteta
Utjecaj ritma na zdravlje predškolskog djeteta // Koncepcije, pristupi i programi predškolskog odgoja i obrazovanja u RH / Visković, Ivana (ur.).
Makarska, 2008. str. 96-103 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 658403 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj ritma na zdravlje predškolskog djeteta
(The influence of rhythm on the health of preschool children)
Autori
Višnjić Jevtić, Adrijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Koncepcije, pristupi i programi predškolskog odgoja i obrazovanja u RH
/ Visković, Ivana - Makarska, 2008, 96-103
ISBN
978-953-55413
Skup
14. dani predškolskog odgoja Županije Splitsko- dalmatinske
Mjesto i datum
Makarska, Hrvatska, 13.11.2008. - 15.11.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
djeca rane dobi ; waldorfska pedagogija ; ritam
(children of early age ; Waldorf pedagogy ; rhythm)
Sažetak
Moderna tehnologija utječe na napredak našega okruženja. Zbog nje je moguće zimi jesti plodove koji uobičajeno dozrijevaju ljeti. Tehnologija nam je omogućila i produljenje stanja budnosti: koristeći električnu energiju produljujemo dan i time zavaravamo naš bioritam – ritam izmjene stanja budnosti i spavanja. Sve to je omogućilo ljudskoj vrsti određeni napredak jer se povećalo vrijeme boravka na radnome mjestu, a nestao je čak i tjedni odmor jer trgovine rade i imaju dan gotovo dvadeset i četiri sata svih sedam dana u tjednu. Ozbiljna istraživanja o promjenama bioloških ritmova čovjeka trebaju pričekati da proteknu desetljeća kako bi se utvrdilo kakve promjene takav način života izaziva u ljudi. U skladu s tim, ne postoji službeno potvrđena veza između nepostojanja ritma i zdravlja djece, ali postoje podaci koji govore o utjecaju ritma na poremećaje u ponašanju i psihičko zdravlje djece. Djetinjstvo je vrijeme u kojem stječemo navike važne za čitav život. Djeca usvajaju obrasce ponašanja koje im odrasli, kao modeli ponašanja, pokazuju. U stjecanju navika, razvijanju orijentacije u vremenu, osjećaju reda i sigurnosti u okruženju presudnu ulogu imaju roditelji, odgojitelji, učitelji i svi odrasli s kojima su djeca u kontaktu. Waldorfska pedagogija polazi od zdravlja kao temeljne vrijednosti i propituje koji su uvjeti nastajanja i održavanja čovjeka zdravim. U tom procesu odlučujuću ulogu imaju ponavljanje i ritam koji djetetu posreduju osjećaj sigurnosti i predvidljivosti događaja te mu omogućuju da svijet i događaje oko sebe doživljava uređenima i smislenima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija