Pregled bibliografske jedinice broj: 658372
Prosocijalno i agresivno ponašanje kao prediktori stupnja prihvaćanja u skupini djece predškolske dobi
Prosocijalno i agresivno ponašanje kao prediktori stupnja prihvaćanja u skupini djece predškolske dobi // Nasilje nad djecom i među djecom / Kolesarić, Vladimir (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera ; Filozofski fakultet, 2010. str. 131-138 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 658372 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prosocijalno i agresivno ponašanje kao prediktori stupnja prihvaćanja u skupini djece predškolske dobi
(Socially acceptable and aggressive behaviour as an assumption of acceptance rate among peers)
Autori
Glavina, Eleonora ; Višnjić Jevtić, Adrijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Nasilje nad djecom i među djecom
/ Kolesarić, Vladimir - Osijek : Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera ; Filozofski fakultet, 2010, 131-138
ISBN
978-953-314-024-7
Skup
Nasilje nad djecom i među djecom
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 27.11.2008. - 29.11.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
prosocijalno ponašanje ; djeca rane dobi ; vršnjačke skupine
(prosocial behavior ; children early age ; peer group)
Sažetak
Više različitih hipoteza postavljeno je u literaturi vezano uz prosocijalno i /ili agresivno ponašanje i stupanj socijalnog prihvaćanja u skupini vršnjaka. Većina tih hipoteza odnosi se na populaciju adolescenata i populaciju djece školske dobi. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi u kojoj mjeri navedeni oblici ponašanja utječu na prihvaćanje u skupini djece predškolske dobi. Istraživanjem je obuhvaćeno 257 djece dobi od 3 (3 godine i 5 mjeseci) do 6 godina (6 godina i 1 mjesec), čije su agresivno i prosocijalno ponašanje procijenile njihove odgojiteljice u vrtiću na skali PROS/AG. Procjenu prihvaćanja učinila su sama djeca odabravši troje prijatelja s kojima se najviše vole igrati u vrtiću, iz čega smo izračunali sociometrijsku mjeru stupnja prihvaćanja. Statistička analiza (zbog odstupanja varijabli od normalne distribucije, koristili smo Spearmanov koeficijent korelacije) ukazala je na značajnu povezanost agresivnog ponašanja i stupnja prihvaćanja (koeficijent korelacije iznosio je 0, 127), dok povezanost prosocijalnog ponašanja i stupnja prihvaćanja nije utvrđena. Analiza uzorka djevojčica (N=118) nije ukazala na povezanost navedenih oblika ponašanja i stupnja prihvaćanja, dok je analizom uzorka dječaka (N=139) utvrđena značajna povezanost agresivnosti i stupnja prihvaćanja (koeficijent korelacije iznosio je 0, 264). Na osnovi dobivenih podataka zaključeno je da su djeca s većim stupnjem agresivnog ponašanja bolje prihvaćena u skupini vršnjaka, što se osobito odnosi na dječake. Ovakav nalaz upućuje na ozbiljno promišljanje o podržavajućim aspektima agresivnog ponašanja i mogućnostima intervencije u najranijoj dobi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija