Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 658142

Psihologija pisanja - Određenje pisanja i njegovih procesa, razvoj pisanja kod djece te pristupi poučavanju pisanja


Nikčević-Milković, Anela
Psihologija pisanja - Određenje pisanja i njegovih procesa, razvoj pisanja kod djece te pristupi poučavanju pisanja // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 62 (2013), 2-3; 391-411 (međunarodna recenzija, članak, stručni)


CROSBI ID: 658142 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Psihologija pisanja - Određenje pisanja i njegovih procesa, razvoj pisanja kod djece te pristupi poučavanju pisanja
(Psychology of Writing - Defining Writing and Writing Processes, Development of Writing in Children and Approaches to Teaching Writing)

Autori
Nikčević-Milković, Anela

Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 62 (2013), 2-3; 391-411

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
pisanje kao opća ili generativna sposobnost ; razvoj pisanja kod djece ; poticajna okolina za pisanje ; instrukcijski pristup ili treninzi poučavanja pisanja
(writing as a general or generative ability ; development of writing skills in children ; stimulating environment for writing ; training or instructional approaches to teaching writing)

Sažetak
Pisanje je vrlo kompleksna i kognitivno zahtjevna aktivnost. Ona je opća ili generativna sposobnost pojedinca, važna i u vertikali obrazovanja i za profesionalni život. Pisanje pomaže razvoju, unaprijeđenju i preciznosti mišljenja pojedinca. Pisanje se kod djece najprije razvija kroz tzv. miješani medij u kojem dijete zajedno uči pisati, govoriti, crtati, čitati... Za razvoj pisanja, kao i jezika općenito, važno je kod djeteta razvijati tzv. metalingvističku svjesnost. Usvajajući procese pisanja, učenici prolaze kroz mnoge mehaničke i tehničke zahtjeve, kao i poteškoće pisanja. Stoga je važno u dječjim domovima i odgojno-obrazovnim ustanovama razvijati poticajnu okolinu za razvoj pisanja, približiti je realnoj okolini kaja nalikuje onoj kompetentnih autora te se pisanje mora ugraditi u djetetov simbolički repertoar. Instrukcijski pristupi i treninzi poučavanja pisanja, koji su opisani u radu, učenicima pomažu u razvoju pismenog izražavanja i svladavanja poteškoća pisanja. Ti se pristupi zasnivaju na socijalno-kognitivnom modelu samoregulacije pisanja te socijalno-konstruktivističkom pristupu poučavanju pisanja. Prema rezultatima brojnih istraživanja, suvremeni procesno orijentirani pristup poučavanju pisanja najefikasniji je pristup poučavanju pisanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Anela Nikčević-Milković (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Nikčević-Milković, Anela
Psihologija pisanja - Određenje pisanja i njegovih procesa, razvoj pisanja kod djece te pristupi poučavanju pisanja // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 62 (2013), 2-3; 391-411 (međunarodna recenzija, članak, stručni)
Nikčević-Milković, A. (2013) Psihologija pisanja - Određenje pisanja i njegovih procesa, razvoj pisanja kod djece te pristupi poučavanju pisanja. Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 62 (2-3), 391-411.
@article{article, author = {Nik\v{c}evi\'{c}-Milkovi\'{c}, Anela}, year = {2013}, pages = {391-411}, keywords = {pisanje kao op\'{c}a ili generativna sposobnost, razvoj pisanja kod djece, poticajna okolina za pisanje, instrukcijski pristup ili treninzi pou\v{c}avanja pisanja}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedago\v{s}ka i \v{s}kolska pitanja}, volume = {62}, number = {2-3}, issn = {0037-654X}, title = {Psihologija pisanja - Odre\djenje pisanja i njegovih procesa, razvoj pisanja kod djece te pristupi pou\v{c}avanju pisanja}, keyword = {pisanje kao op\'{c}a ili generativna sposobnost, razvoj pisanja kod djece, poticajna okolina za pisanje, instrukcijski pristup ili treninzi pou\v{c}avanja pisanja} }
@article{article, author = {Nik\v{c}evi\'{c}-Milkovi\'{c}, Anela}, year = {2013}, pages = {391-411}, keywords = {writing as a general or generative ability, development of writing skills in children, stimulating environment for writing, training or instructional approaches to teaching writing}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedago\v{s}ka i \v{s}kolska pitanja}, volume = {62}, number = {2-3}, issn = {0037-654X}, title = {Psychology of Writing - Defining Writing and Writing Processes, Development of Writing in Children and Approaches to Teaching Writing}, keyword = {writing as a general or generative ability, development of writing skills in children, stimulating environment for writing, training or instructional approaches to teaching writing} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Linguistics Abstracts
  • MLA - Modern Language Abstracts
  • LLBA
  • LISA
  • EBSCO





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font