Pregled bibliografske jedinice broj: 658142
Psihologija pisanja - Određenje pisanja i njegovih procesa, razvoj pisanja kod djece te pristupi poučavanju pisanja
Psihologija pisanja - Određenje pisanja i njegovih procesa, razvoj pisanja kod djece te pristupi poučavanju pisanja // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 62 (2013), 2-3; 391-411 (međunarodna recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 658142 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Psihologija pisanja - Određenje pisanja i njegovih
procesa, razvoj pisanja kod djece te pristupi
poučavanju pisanja
(Psychology of Writing - Defining Writing and
Writing Processes, Development of Writing in
Children and Approaches to Teaching Writing)
Autori
Nikčević-Milković, Anela
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 62
(2013), 2-3;
391-411
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
pisanje kao opća ili generativna sposobnost ; razvoj pisanja kod djece ; poticajna okolina za pisanje ; instrukcijski pristup ili treninzi poučavanja pisanja
(writing as a general or generative ability ; development of writing skills in children ; stimulating environment for writing ; training or instructional approaches to teaching writing)
Sažetak
Pisanje je vrlo kompleksna i kognitivno zahtjevna aktivnost. Ona je opća ili generativna sposobnost pojedinca, važna i u vertikali obrazovanja i za profesionalni život. Pisanje pomaže razvoju, unaprijeđenju i preciznosti mišljenja pojedinca. Pisanje se kod djece najprije razvija kroz tzv. miješani medij u kojem dijete zajedno uči pisati, govoriti, crtati, čitati... Za razvoj pisanja, kao i jezika općenito, važno je kod djeteta razvijati tzv. metalingvističku svjesnost. Usvajajući procese pisanja, učenici prolaze kroz mnoge mehaničke i tehničke zahtjeve, kao i poteškoće pisanja. Stoga je važno u dječjim domovima i odgojno-obrazovnim ustanovama razvijati poticajnu okolinu za razvoj pisanja, približiti je realnoj okolini kaja nalikuje onoj kompetentnih autora te se pisanje mora ugraditi u djetetov simbolički repertoar. Instrukcijski pristupi i treninzi poučavanja pisanja, koji su opisani u radu, učenicima pomažu u razvoju pismenog izražavanja i svladavanja poteškoća pisanja. Ti se pristupi zasnivaju na socijalno-kognitivnom modelu samoregulacije pisanja te socijalno-konstruktivističkom pristupu poučavanju pisanja. Prema rezultatima brojnih istraživanja, suvremeni procesno orijentirani pristup poučavanju pisanja najefikasniji je pristup poučavanju pisanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Linguistics Abstracts
- MLA - Modern Language Abstracts
- LLBA
- LISA
- EBSCO