Pregled bibliografske jedinice broj: 658079
Početci profesionalnog obrazovanja odgojitelja predškolske djece u Hrvatskoj
Početci profesionalnog obrazovanja odgojitelja predškolske djece u Hrvatskoj // Stoljeća zadarskog školstva: knjiga sažetaka / Ivon, Katarina (ur.).
Zadar: Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2013. str. 16-16 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 658079 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Početci profesionalnog obrazovanja odgojitelja predškolske djece u Hrvatskoj
(Beggings of professional education of pre-school teacher in Croatia)
Autori
Mendeš, Branimir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Stoljeća zadarskog školstva: knjiga sažetaka
/ Ivon, Katarina - Zadar : Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2013, 16-16
ISBN
978-953-331-024-4
Skup
Stoljeća zadarskog školstva
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 21.11.2013. - 23.11.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
institucijski predškolski odgoj; prve predškolske ustanove pedagoški sustav Friedricha Fröbela odgojitelji; profesionalno obrazovanje; Učiteljska škola ss. milosrdnica u Zagrebu
(institutional preschool; first preschool educational system Friedrich Fröbela educators; professional education; Teacher School ss. Mercy in Zagreb)
Sažetak
Obrazovanje i profesionalni razvoj odgojitelja sastavni je dio različitih koncepcija predškolskog odgoja. Svaka od njih na svoj je specifičan način definirala uloge predškolskog profesionalca. Osnivanje prvih predškolskih ustanova u Hrvatskoj tijekom druge polovine 19. stoljeća te njihovo širenje ukazalo je na potrebu sustavnog osposobljavanja odgojnog osoblja za rad u njima. Na tragu te ideje u šk. god. 1880/81. započeo je s radom, pri Učiteljskoj školi ss. milosrdnica u Zagrebu, tečaj za izobrazbu zabavišnih učiteljica. U trajanju od jedne školske godine polaznice su stjecala temeljna znanja za rad u tadašnjim dječjim zabavištima. Prva koncepcija profesionalnog obrazovanja zabavišnih učiteljica u potpunosti se temeljila na idejama njemačkog pedagoga Friedricha Fröbela, začetnika dječjeg vrtića, čijom su zaslugom vrtići „krenuli u osvajanje svijeta“ (Engelbrecht, 1986).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija