Pregled bibliografske jedinice broj: 657921
Psiho-socijalna podrška učitelja i odgojiteljima u Gospiću
Psiho-socijalna podrška učitelja i odgojiteljima u Gospiću // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 45 (1999), 1-2; 103-112 (međunarodna recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 657921 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Psiho-socijalna podrška učitelja i odgojiteljima u
Gospiću
(Psycho-social support of teachers in Gospić)
Autori
Nikčević-Milković, Anela
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 45
(1999), 1-2;
103-112
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
psiho-socijalni program ; traumatska iskustva rata ; pružanje pomoći djeci ; dječje radionice
(psycho-social program ; the traumatic experience of war ; providing help to children ; children's workshops)
Sažetak
Svrha ovog rada je opisati organizaciju i rezultate programa psiho-socijalne podrške učiteljima i odgajateljima u Gospiću poslije rata. Program su realizirali stručnjaci psiholozi humanitarne udruge Djeca prva iz Zagreba. Ciljevi programa su: 1) pomoći učiteljima i odgajateljima da lakše svladaju posljedice vlastitih iskustava izazvanih traumatskim doživljajima rata i pomoći im u razumijevanju specifičnih potreba djece- žrtava rata i 2) educirati učitelje i odgojitelje o tome kako lakše prepoznati probleme i posljedice traumatskih iskustava djece i osposobiti ih da djeci pruže pomoć na pravilan i djelotvoran način. Program se provodio s tri skupine učitelja i odgojitelja s obzirom na dob djece s kojima rada. Program se sastojao od 12 susreta – predavanja i radionica. Sadržaji programa su uglavnom iz područja psihologije. Evaluacija programa pokazuje da je bio koristan sudionicima za njihov daljnji rad. Rezultati ukazuju da sudionici pokazuju značajan pomak u vrednovanju vlastite kompetentnosti i samopoštovanja. Sudionici preporučuju ovaj program drugim sustručnjacima. Program se sastojao i od dječjih radionica čiji su ciljevi bili: prevencija poremećaja u ponašanju, agrsivnost, poticanje socijalizacijskih procesa i razvoj nenasilne komunikacije s okolinom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti