Pregled bibliografske jedinice broj: 657768
Poučavanje i procjenjivanje u procesu nastanka teksta
Poučavanje i procjenjivanje u procesu nastanka teksta // Metodika, 7 (2006), 12; 70-87 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 657768 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poučavanje i procjenjivanje u procesu nastanka teksta
(The Teaching and Evaluating Text's processes)
Autori
Nikčević-Milković, Anela
Izvornik
Metodika (1332-7879) 7
(2006), 12;
70-87
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
kognitivni procesi pisanja; strategije pisanja; poučavanje procesa pisanja; procjenjivanje procesa pisanja
(cognitive writing processes; writing strategies; teaching writing processes; evaluating writing processes)
Sažetak
U ovom radu razmatra se pisanje kao proces stvaranja teksta. Kroz procese pisanja teksta učenici i studenti se uče misliti, prosuđivati, rješavati probleme. Kognitivna znanost, odnosno kognitivna psihologija, bavi se procesima pisanja najčešće zasnivajući istraživanja na proučavanju razlika u kognitivnom procesiranju kod stručnjaka (eksperata) i početnika u pisanju. Na temelju rezultata tih istraživanja oblikuju se vježbe i treninzi kojima se početnike nastoji poučiti pojedinim koracima u stvaranju teksta te se oni vježbom „penju po skelama“ do najviše razine sposobnosti pisanja. Takve se vježbe zasnivaju na kooperativnom učenju u socijalnom kontekstu razreda ili studentskih vježbaonica. U sklopu vježbi učenici i studenti poučavaju se strategijama pisanja koje uvježbavaju na modelima konkretnih pisanih tekstova. Napisani tekstovi se analiziraju među učenicima i/ili studentima u manjim ili većim skupinama, o njima se raspravlja te ih se revidira, a sve radi postizanja što kvalitetnijeg teksta. Ovakvim se vježbama stvaraju tekstovi različitih žanrova i oblika: od eseja, narativnih tekstova do istraživačkih izvješća i dr. Na stvaranje teksta gleda se kao na proces rješavanja problema. Istraživanja pokazuju da su planiranje i revidiranje teksta ključne strategije za kvalitetu teksta. U drugom dijelu rada predočili smo načine procjenjivanja pisanja radi njihova poboljšanja. Ti načini su ovi: izvedba zadataka i rubrike, mape, strategije promatranja: vođenje bilješki o napretku učenika i liste označavanja te razgovori između učenika i nastavnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Education Research Abstracts Online
- Contents Pages in Education