Pregled bibliografske jedinice broj: 657761
Procjena učinkovitosti UNICEF-ovog programa prevencije vršnjačkog nasilja i zlostavljanja
Procjena učinkovitosti UNICEF-ovog programa prevencije vršnjačkog nasilja i zlostavljanja // Ljetopis socijalnog rada, 16 (2009), 3; 635-657 (recenziran, članak, stručni)
CROSBI ID: 657761 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Procjena učinkovitosti UNICEF-ovog programa prevencije vršnjačkog nasilja i zlostavljanja
(Evaluation of UNICEF bullying prevention programee efficieny)
Autori
Tomić-Latinac, Martina ; Nikčević-Milković, Anela
Izvornik
Ljetopis socijalnog rada (1846-5412) 16
(2009), 3;
635-657
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
prevencija; vršnjačko nasilje i zlostavljanje; evaluacija učinkovitosti
(prevention; bullying; efficiency evaluation)
Sažetak
Ured UNICEF-a u Hrvatskoj već pet godina provodi projekt prevencija vršnjačkog nasilja i zlostavljanja pod nazivom „Za sigurno i poticajno okruženje u školama“. U skladu s usvojenim Kriterijima kvalitete i održivosti, škole koje su uspješno završile svih 7 koraka UNICEF-ovog programa „Za sigurno i poticajno okruženje u školama“ svake 3 godine pristupaju obnovi/potvrđivanju statusa „Škola bez nasilja“. Spomenutim kriterijima škole su se obvezale na kontinuirani rad u održavanju uspostavljenih vrijednosti i aktivnosti usmjerenih na spriječavanje i reagiranje na vršnjačko nasilje i zlostavljanje. U sklopu pripreme prvih 39 škola iz cijele Hrvatske (koje su stekle status „Škola bez nasilje“ šk. god. 2004./2005.) provedeno je ispitivanje vršnjačkog nasilja s ciljem praćenja učinaka provedbe programa. Istraživanje je provedeno na slučajnom uzorku od 4939 učenika i 1205 učitelja, te prigodnom uzorku od 1931 roditelja iz 39 škola. Dobiveni rezultati u2008., uspoređeni s rezultatima nezavisne evaluacije iz 2005., pokazuju da se u školama uključenim u program prevencije vršnjačkog nasilja i zlostavljanja podigao i održao osjećaj kompetentnosti učitelja u odnosu na problem vršnjačkog nasilja, a smanjio broj učitelja koji se osjećaju bespomoćno i zbunjeno. Također, rezultati ukazuju da se u navedenim školama prepoznaju svi oblici diskriminacije i nasilja, da postoje elementi zaštitne mreže koji pomažu u suzbijanju vršnjačkog nasilja, te da su postignute mjerljive promjene, a prema samo-iskazu djece prepolovljen je broj nasilničkih ponašanja. U školama uključenim u program, više od polovice roditelja upoznato je s aktivnostima koje škola provodi s ciljem prevencije nasilja, većina roditelja smatra da škola pristupa ozbiljno problemu vršnjačkog zlostavljanja i procjenjuje suradnju sa školom kao dobru.
Izvorni jezik
Hrvatski
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Social Services Abstracts
- Sociological Abstracts
- Social Sciences Citation Index
- Social Services Abstract Database, Directory of Open Access Journal
- Studies on Women and Gender Abstracts
- EBSCO
- SCOPUS
- Hrčak