Pregled bibliografske jedinice broj: 657618
Kreativno znanje kao kompetencija za budućnost
Kreativno znanje kao kompetencija za budućnost // Daroviti u procesu globalizacije
Vršac: Visoka škola stručnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihaailo Palov Vršac,, 2010. str. 51-54 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 657618 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kreativno znanje kao kompetencija za budućnost
(Creative knowledge as a competence for the future)
Autori
Jurčić, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Daroviti u procesu globalizacije
/ - Vršac : Visoka škola stručnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihaailo Palov Vršac,, 2010, 51-54
ISBN
978-86-7372-119-4
Skup
Daroviti u procesu globalizacije
Mjesto i datum
Vršac, Srbija, 15.04.2010. - 18.04.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
učitelj; učenik; kreativnost; kurikulum
(teacher; student; gifted; curriculum)
Sažetak
Na osnovi društvenog značenja i potrebe kreativnog znanja, za što je potrebno razvijati specifične kognitivne, socijalne, emocionalne i druge kompetencije kao pretpostavku za aktivno i kreativno učenje, obrazlaže se potreba za oblikovanjem kurikuluma nastave koji potiče učenikovo individualno iskazivanje osobitih potencijala u nekoj kreativnoj vlastitosti. Kurikularni pristup u odgoju i obrazovanju ide u susret razvoju učenikovih individualnih potencijala, on prethodi razvoju jer potiče sazrijevanje niza funkcija koje su u zoni kreativnog razvoja. Kurikularni pristup u procesu poučavanja uklanja moguće blokade razvoja učeničke kreativnosti. Kurikulum nastave shvaća proces učenja tako da se učenje temelji na učenikovoj konstrukciji kreatvnog znanja, na rješavanju problema problemskim poučavanjem, projektnom, heurističkom nastavom, na razvoju kompetencija za snalaženje u novim situacijama nasuprot pamćenja činjenica, na situacijsko i praktično učenje umjesto teorijskog i verbalnog te na učenje usmjereno na pitanja, probleme i istraživanja koja zanimaju učenike. Ključne riječi: učitelj, učenik, kreativnost, kurikulum
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija