Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 657608

Povezanost razrednog ozračja i interkulturalne osjetljivosti


Jurčić, Marko; Matešić, Irena
Povezanost razrednog ozračja i interkulturalne osjetljivosti // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 59 (2010), 4; 495-510 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 657608 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Povezanost razrednog ozračja i interkulturalne osjetljivosti
(The association between classroom atmosphere and intercultural sensitivity)

Autori
Jurčić, Marko ; Matešić, Irena

Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 59 (2010), 4; 495-510

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
učenik; učitelj; interkulturalna osjetljivost
(teacher; student; intercultural sensitivity)

Sažetak
U složenim i isprepletenim odnosima unutar škole učenici i njihovi učitelji, iako na različitim razinama, utječu na razvoj vlastitog razrednog ozračja i vlastitih interkulturalnih odnosa. Stvaraju pretpostavku za ugodno i podržavajuće razredno ozračje na temeljima uključenosti učenika u razrednu zajednicu, pridržavanju dogovorenih razrednih pravila i podjeli odgovornosti. Nadalje, stvaraju vlastitu pretpostavku interkulturalnih odnosa na temeljima znanja i razvijanja sposobnosti korištenja znanja o drugačijima, na temeljima razredne komunikacije te na temeljima interkulturalne osjetljivosti. Rad donosi prikaz i interpretaciju empirijskog istraživanja, koje ukazuje na veliku povezanost razrednog ozračja i interkulturalne osjetljivosti. U tom kontekstu varijabla uključenost učenika u razrednu zajednicu pojmovno i terminološki se određuje kao jedan od temeljnih čimbenika razrednog ozračja, a interkulturalnu osjetljivost, kao jedan od temeljnih čimbenika interkulturalnih odnosa. Na uzorku od 156 učenika osmog razreda utvrđeno je da postoji statistički značajna razlika u interkulturalnoj osjetljivosti s obzirom na spol ispitanika, pri čemu učenice pokazuju veću interkulturalnu osjetljivost u odnosu na učenike. Ne postoji statistički značajna razlika u interkulturalnoj osjetljivosti s obzirom na postignuće učenika u školi, s obzirom na stupanj obrazovanja roditelja te s obzirom na urbanost prebivališta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marko Jurčić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Jurčić, Marko; Matešić, Irena
Povezanost razrednog ozračja i interkulturalne osjetljivosti // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 59 (2010), 4; 495-510 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Jurčić, M. & Matešić, I. (2010) Povezanost razrednog ozračja i interkulturalne osjetljivosti. Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 59 (4), 495-510.
@article{article, author = {Jur\v{c}i\'{c}, Marko and Mate\v{s}i\'{c}, Irena}, year = {2010}, pages = {495-510}, keywords = {u\v{c}enik, u\v{c}itelj, interkulturalna osjetljivost}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedago\v{s}ka i \v{s}kolska pitanja}, volume = {59}, number = {4}, issn = {0037-654X}, title = {Povezanost razrednog ozra\v{c}ja i interkulturalne osjetljivosti}, keyword = {u\v{c}enik, u\v{c}itelj, interkulturalna osjetljivost} }
@article{article, author = {Jur\v{c}i\'{c}, Marko and Mate\v{s}i\'{c}, Irena}, year = {2010}, pages = {495-510}, keywords = {teacher, student, intercultural sensitivity}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedago\v{s}ka i \v{s}kolska pitanja}, volume = {59}, number = {4}, issn = {0037-654X}, title = {The association between classroom atmosphere and intercultural sensitivity}, keyword = {teacher, student, intercultural sensitivity} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font