Pregled bibliografske jedinice broj: 657608
Povezanost razrednog ozračja i interkulturalne osjetljivosti
Povezanost razrednog ozračja i interkulturalne osjetljivosti // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 59 (2010), 4; 495-510 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 657608 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost razrednog ozračja i interkulturalne osjetljivosti
(The association between classroom atmosphere and intercultural sensitivity)
Autori
Jurčić, Marko ; Matešić, Irena
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 59
(2010), 4;
495-510
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
učenik; učitelj; interkulturalna osjetljivost
(teacher; student; intercultural sensitivity)
Sažetak
U složenim i isprepletenim odnosima unutar škole učenici i njihovi učitelji, iako na različitim razinama, utječu na razvoj vlastitog razrednog ozračja i vlastitih interkulturalnih odnosa. Stvaraju pretpostavku za ugodno i podržavajuće razredno ozračje na temeljima uključenosti učenika u razrednu zajednicu, pridržavanju dogovorenih razrednih pravila i podjeli odgovornosti. Nadalje, stvaraju vlastitu pretpostavku interkulturalnih odnosa na temeljima znanja i razvijanja sposobnosti korištenja znanja o drugačijima, na temeljima razredne komunikacije te na temeljima interkulturalne osjetljivosti. Rad donosi prikaz i interpretaciju empirijskog istraživanja, koje ukazuje na veliku povezanost razrednog ozračja i interkulturalne osjetljivosti. U tom kontekstu varijabla uključenost učenika u razrednu zajednicu pojmovno i terminološki se određuje kao jedan od temeljnih čimbenika razrednog ozračja, a interkulturalnu osjetljivost, kao jedan od temeljnih čimbenika interkulturalnih odnosa. Na uzorku od 156 učenika osmog razreda utvrđeno je da postoji statistički značajna razlika u interkulturalnoj osjetljivosti s obzirom na spol ispitanika, pri čemu učenice pokazuju veću interkulturalnu osjetljivost u odnosu na učenike. Ne postoji statistički značajna razlika u interkulturalnoj osjetljivosti s obzirom na postignuće učenika u školi, s obzirom na stupanj obrazovanja roditelja te s obzirom na urbanost prebivališta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija