Pregled bibliografske jedinice broj: 657599
Učiteljevo zadovoljstvo temeljnim čimbenicima izvannastavnih aktivnosti
Učiteljevo zadovoljstvo temeljnim čimbenicima izvannastavnih aktivnosti // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 2 (2008), 20; 9-26 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 657599 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učiteljevo zadovoljstvo temeljnim čimbenicima izvannastavnih aktivnosti
(Teachers satisfaction with basic factors of extracurricular activities)
Autori
Jurčić, Marko
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 2
(2008), 20;
9-26
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
učitelj; učenik; izvannastavne aktivnosti; uprava škole
(Teacher; student; extracurricular activities)
Sažetak
Učiteljevo zadovoljstvo u oblikovanju i izvođenju izvannastavnih aktivnosti reflektira se: na doživljaj potpore od strane školske uprave (komunikacija, prostor, sredstva, oprema), na slobodu u izboru programa izvannastavne aktivnosti (omogućavanje učitelju da vodi onu izvannastavnu aktivnost za koju ima sklonost), na način uključivanja učenika u program izvannastavnih aktivnosti (uključenost učenika u skladu sa sposobnostima, potrebama i interesima) te na stručno osposobljavanje učitelja (usvajanje znanja i stjecanje sposobnosti na seminarima i radionicama u organizaciji stručnih institucija) kao temeljnim čimbenicima izvannastavnih aktivnosti. Rad predstavlja statistički obrađene i interpretirane rezultate. Utvrđeno je da nema signifikantne razlike između ispitanika s obzirom na spol, tip razreda i tip škole u njihovu zadovoljstvu potporom od strane školske uprave. No, utvrđeno je da su učitelji s više od 20 godina staža zadovoljniji potporom od strane školske uprave u odnosu na mlađe učitelje, posebice u odnosu na učitelje koji imaju do 10 godina staža. Utvrđeno je da ne postoji statistički značajna razlika između ispitanika s obzirom na spol na subskali samostalnost u izboru programa. Međutima, utvrđena je razlika između ispitanika s obzirom na staž, tip škole i tip razreda, učitelji s više od 20 godina staža i učitelji gradskih škola zadovoljniji su samostalnošću u izboru programa izvannastavne aktivnosti u odnosu na mlađe učitelje i učitelje prigradskih škola, samostalnošću u izboru programa izvannastavne aktivnosti najzadovoljniji su učitelji 4. razreda, a najmanje su zadovoljni učitelji kombiniranih odjela. Istraživanje ne potvrđuje postojanje statistički značajne razlike između ispitanika u njihovu zadovoljstvu na subskali uključenost učenika u izvannastavne aktivnosti s obzirom na staž, tip škole i spol. Međutim, dobiveni su statistički značajni učinci na subskali uključenost učenika u izvannastavne aktivnosti s obzirom na tip razreda, najzadovoljniji su učitelji 4. razreda, a najmanje su zadovoljni učitelji kombiniranih razrednih odjela. Utvrđeno je da ne postoji statistički značajna razlika između učitelja u njihovu zadovoljstvu na subskali stručno usavršavanje s obzirom na spol, tip razreda i tip škole. Učinak staža na subskali stručno usavršavanje statistički je značajan. Učitelji s više od 20 godina staža zadovoljniji su stručnim usavršavanjem u odnosu na učitelje između 10 i 20 godina staža. Osobito su nezadovoljni učitelji s manje od 10 godina staža.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija