Pregled bibliografske jedinice broj: 657555
Tjelesno i zdravstveno odgojno-obrazovno područje u razrednoj nastavi sa stajališta suvremene pedagogije
Tjelesno i zdravstveno odgojno-obrazovno područje u razrednoj nastavi sa stajališta suvremene pedagogije // Učitelj – godišnjak Visoke učiteljske škole u Čakovcu, 1 (2007), 7; 279-289 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 657555 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tjelesno i zdravstveno odgojno-obrazovno područje u razrednoj nastavi sa stajališta suvremene pedagogije
(Physical health and educational area in classroom teaching from the perspective of contemporary pedagogy)
Autori
Jurčić, Marko ; Poljski, Ivan
Izvornik
Učitelj – godišnjak Visoke učiteljske škole u Čakovcu (1333-1396) 1
(2007), 7;
279-289
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
učenik; tjelesno i zdravstveni odgoj; zadaci
(Physical health; education; classroom teaching)
Sažetak
Tjelesno i zdravstveno odgojno-obrazovno područje jedinstveno je po mogućnostima za skladan razvoj antropoloških obilježja učenika. Suvremeni uvjeti života sve više ugrožavaju zdravlje djece. Odgovarajuće im se može suprotstaviti primjerenim pristupima tjelesnom vježbanju u školi i izvan nje, što onda podrazumijeva osposobljenost učitelja s pedagoškoga, didaktičkoga i metodičkoga stajališta za provođenje nastave tjelesno-zdravstvene kulture. U radu je razmatran znanstveni pristup povezivanja i usklađivanja zdravstvenog, obrazovnog, odgojnog i rekreativnog zadatka u nastavi tjelesno-zdravstvene kulture u razrednoj nastavi. Zdravstveni zadatak tjelesne i zdravstvene kulture u osnovnoj školi temelji se unapređivanju učeničkog zdravlja i podizanja opće tjelesne sposobnosti. Obrazovni zadatak trajno je usmjeren na učenikovo usvajanje teorijskih i motoričkih znanja, na osvješćivanje potrebe za kretanjem i tjelesnim vježbanjem, na usvajanje znanja o samostalnoj kontroli tjelesnoga vježbanja, na osvješćivanje potrebe uključivanja u školski športski klub, na razvijanje interesa za uključivanje i osobni napredak u različitim športskim klubovima izvan škole te na praćenje sastava tijela i prevencije pretilosti. Odgojni zadatak možemo odrediti kao svrsishodan proces u kojemu do izražaja dolazi jedinstvo odgojnoga cilja, načela i metoda, što u planski ostvarenom odgojnom djelovanju, uz aktivno i skladno sudjelovanje brojnih odgojnih činitelja, teži prema izgrađivanju učenikove osobnosti. Pristupnik je sudjelovao u svim etapama nastanka ovoga članka, a osobito u sintetičkom pisanju cjelokupnog teksta. Ključne riječi: učenik, tjelesno i zdravstveni odgoj, zadaci
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija