Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 657545

Učenikovo opterećenje nastavom i razredno-nastavno ozračje


Jurčić, Marko
Učenikovo opterećenje nastavom i razredno-nastavno ozračje // Odgojne znanosti, 8 (2006), 2 (12); 329-346 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 657545 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Učenikovo opterećenje nastavom i razredno-nastavno ozračje
(Student lessons workload and connection with classroom teaching environment)

Autori
Jurčić, Marko

Izvornik
Odgojne znanosti (1846-1204) 8 (2006), 2 (12); 329-346

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
učitelj; učenik; nastava; opterećenje nastavom
(Student; workload; teaching; classroom teaching environment)

Sažetak
U ovom radu se razmatra učenikovo opterećenje nastavom. Oblikuju ga direktni i indirektni činitelji. Direktni su činitelji učenikova opterećenja nastavom: učitelj/nastavnik, satnica, udžbenici i očekivanja roditelja, a indirektni: uvjeti i stanja u školi, uvjeti života u obitelji, izvanškolske aktivnosti i domaća zadaća. Autor daje teorijsko objašnjenje štetnih učinaka navedenih činitelja učenikova opterećenja nastavom na zdravlje i razvoj učenika i u empirijskom istraživanju gdje je utvrđeno da postoji statistički značajna razlika prema školi koju učenik pohađa, pri čemu je opterećenje nastavom veće za učenike prigradskih škola u odnosu na učenike gradskih škola. Dokazano je da postoji statistički značajna razlika na po spolu ispitanika, pri čemu je opterećenje nastavom veće za dječake u odnosu na djevojčice. Dokazano je da postoji statistički značajna razlika po dobi ispitanika, pri čemu je opterećenje nastavom veće za učenike 6. razreda u odnosu na učenike 8. razreda. Autor ističe da rezultati istraživanja jasno upozoravaju na nužno mijenjanje i unapređivanje procesa odgoja i obrazovanja u pogledu optimalnog opterećenja, uz razumijevanje stupnja učenikove aktivnosti, fokusirajući se na učenika i njegove individualne i razvojne potencijale. Svakom pojedincu mora se omogućiti aktualizaciju vlastitih potencijala učenja i suautorstvo nad tim procesom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marko Jurčić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Jurčić, Marko
Učenikovo opterećenje nastavom i razredno-nastavno ozračje // Odgojne znanosti, 8 (2006), 2 (12); 329-346 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Jurčić, M. (2006) Učenikovo opterećenje nastavom i razredno-nastavno ozračje. Odgojne znanosti, 8 (2 (12)), 329-346.
@article{article, author = {Jur\v{c}i\'{c}, Marko}, year = {2006}, pages = {329-346}, keywords = {u\v{c}itelj, u\v{c}enik, nastava, optere\'{c}enje nastavom}, journal = {Odgojne znanosti}, volume = {8}, number = {2 (12)}, issn = {1846-1204}, title = {U\v{c}enikovo optere\'{c}enje nastavom i razredno-nastavno ozra\v{c}je}, keyword = {u\v{c}itelj, u\v{c}enik, nastava, optere\'{c}enje nastavom} }
@article{article, author = {Jur\v{c}i\'{c}, Marko}, year = {2006}, pages = {329-346}, keywords = {Student, workload, teaching, classroom teaching environment}, journal = {Odgojne znanosti}, volume = {8}, number = {2 (12)}, issn = {1846-1204}, title = {Student lessons workload and connection with classroom teaching environment}, keyword = {Student, workload, teaching, classroom teaching environment} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font