Pregled bibliografske jedinice broj: 657545
Učenikovo opterećenje nastavom i razredno-nastavno ozračje
Učenikovo opterećenje nastavom i razredno-nastavno ozračje // Odgojne znanosti, 8 (2006), 2 (12); 329-346 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 657545 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učenikovo opterećenje nastavom i razredno-nastavno ozračje
(Student lessons workload and connection with classroom teaching environment)
Autori
Jurčić, Marko
Izvornik
Odgojne znanosti (1846-1204) 8
(2006), 2 (12);
329-346
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
učitelj; učenik; nastava; opterećenje nastavom
(Student; workload; teaching; classroom teaching environment)
Sažetak
U ovom radu se razmatra učenikovo opterećenje nastavom. Oblikuju ga direktni i indirektni činitelji. Direktni su činitelji učenikova opterećenja nastavom: učitelj/nastavnik, satnica, udžbenici i očekivanja roditelja, a indirektni: uvjeti i stanja u školi, uvjeti života u obitelji, izvanškolske aktivnosti i domaća zadaća. Autor daje teorijsko objašnjenje štetnih učinaka navedenih činitelja učenikova opterećenja nastavom na zdravlje i razvoj učenika i u empirijskom istraživanju gdje je utvrđeno da postoji statistički značajna razlika prema školi koju učenik pohađa, pri čemu je opterećenje nastavom veće za učenike prigradskih škola u odnosu na učenike gradskih škola. Dokazano je da postoji statistički značajna razlika na po spolu ispitanika, pri čemu je opterećenje nastavom veće za dječake u odnosu na djevojčice. Dokazano je da postoji statistički značajna razlika po dobi ispitanika, pri čemu je opterećenje nastavom veće za učenike 6. razreda u odnosu na učenike 8. razreda. Autor ističe da rezultati istraživanja jasno upozoravaju na nužno mijenjanje i unapređivanje procesa odgoja i obrazovanja u pogledu optimalnog opterećenja, uz razumijevanje stupnja učenikove aktivnosti, fokusirajući se na učenika i njegove individualne i razvojne potencijale. Svakom pojedincu mora se omogućiti aktualizaciju vlastitih potencijala učenja i suautorstvo nad tim procesom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija